Harian Metro

Nyawa di hujung pistol

-

 McLaren dan Pirelli batal sesi ujian tayar selepas kru pasukan Mercedes, Williams dan Sauber harungi situasi ngeri

McLaren dan Pirelli membatalka­n ujian yang dijadualka­n di sini, semalam susulan siri cubaan serta rompakan bersenjata terhadap beberapa pasukan Formula Satu (F1), minggu lalu.

Kru pasukan Mercedes, Williams dan Sauber mengharung­i situasi ngeri sama ada dirompak dengan senjata api atau terselamat daripada cubaan merompak menjelang Grand Prix (GP) Brazil di Litar Interlagos, minggu lalu.

McLaren menyatakan tidak berbaloi untuk membahayak­an staf pasukannya dengan menjalani ujian di sini selepas beberapa ahli pasukan Mercedes dikejutkan apabila dirompak dan kepala mereka diacukan pistol.

“Kami bersama dengan Pirelli memutuskan untuk membatalka­n ujian tayar minggu ini di Interlagos,” menurut McLaren dalam laman Twitter pasukan itu.

“Keselamata­n petugas kami sentiasa menjadi keutamaan dan bersandark­an kepada kejadian baru-baru ini, kami berasakan tidak patut ia diteruskan.” saya berasakan inilah masanya untuk saya mencari cabaran yang baru,” kata Suppo dalam kenyataan dikeluarka­n Honda.

“Saya meninggalk­an HRC (Honda Racing Corporatio­n) dengan mengetahui mereka kompetitif bagi musim 2018 kerana Marc dan Dani (Pedrosa) amat hebat dan jurutera akan sentiasa menyediaka­n pakej terbaik untuk mereka bersaing merebut kejuaraan sekali lagi.”

Suppo membantu Honda menjulang lima gelaran MotoGP bermula dengan kejayaan pelumba Australia, Casey Stoner pada 2011. Stoner juga menjuarai gelaran dunia bersama Ducati pada 2007 ketika Suppo masih bersama pasukan itu. Reuters

 ??  ?? HAMILTON (kanan) bersedia untuk duduk di kokpit sambil dibantu kru Mercedes, Williams dan Sauber.
HAMILTON (kanan) bersedia untuk duduk di kokpit sambil dibantu kru Mercedes, Williams dan Sauber.
 ??  ?? MARQUEZ
MARQUEZ
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia