Harian Metro

Yan pilih Red Giants MELAKA SABAR NANTI GHADDAR

- Rodly Fadly sukan@hmetro.com.my Nazri Abu Bakar sukan@hmetro.com.my

>>Melaka intai pemain tengah Filipina dan Indonesia isi kuota Asia Tenggara

 Penyerang Lubnan belum beri kata putus untuk sertai skuad Hang Tuah

Kuala Lumpur: Penjaga gol Harimau Malaya, Khairul Azhan Khalid menamatkan spekulasi mengenai hala tujunya musim depan dengan mengesahka­n dia akan kekal bersama Red Giants.

Walaupun belum ada perjanjian muktamad, namun Khairul atau mesra dengan panggilan Yan berkata, secara dasarnya dia sudah bersetuju dengan kontrak lanjutan yang ditawarkan oleh juara Piala Malaysia 33 kali itu.

“Saya boleh katakan hampir pasti bermain untuk Selangor musim depan dan akan menandatan­gani kontrak baru tidak lama lagi.

“Saya membuat kenyataan ini kerana ingin menamatkan pelbagai spekulasi mengenai masa depan saya. Macam-macam saya dengar dan baca. Saya harap dengan pengakuan ini, akan menutup semua cerita,” katanya.

Khairul Azhan yang menyertai Selangor sejak 2016 dikaitkan dengan beberapa pasukan termasuk dikatakan akan kembali ke pangkuan Pahang yang pernah diwakili selama tiga musim (2013-2015).

(gambar)

elaka United masih ternanMti-nanti

jawapan penyerang dari Lubnan, Mohammed Ghaddar

sama ada mahu menerima tawaran mewakili skuad itu dalam Liga Malaysia 2018 atau sebaliknya.

Timbalan Presiden Persatuan Bolasepak Melaka United (MUSA), Datuk Yusoff Mahadi berkata, pemain Johor Darul Ta’zim (JDT) itu hanya perlu membuat pengesahan

(gambar)

Ia ekoran keputusan skuad Tok Gajah tidak mengekalka­n penjaga gol utama mereka, Wan Azraie Wan Teh yang sah akan menyarung jersi Terengganu musim depan.

Penjaga gol kebangsaan ini turut dikaitkan dengan pendatang baru Liga Super, Kuala Lumpur yang sedang berusaha memperkuku­hkan pasukan bagi menghadapi saingan liga elit itu.

“Memang benar saya dirisik oleh beberapa lisan saja untuk memuktamad­kan kedudukann­ya bersama skuad Hang Tuah musim depan.

Ini kerana JDT secara dasarnya sudah bersetuju untuk memberi pelepasan kepada pemain itu walaupun masih memiliki kontrak bersama skuad Harimau Selatan.

“Kami sudah mengadakan perbincang­an bersama Ghaddar dengan jawapan sepatutnya diberikan kepada MUSA, Khamis lalu namun hingga kini belum ada keputusan jelas.

“Jadi kami masih memberi ruang untuknya memberi jawapan berkaitan kesediaann­ya untuk mewakili skuad

pasukan, Liga Super atau Liga Perdana. Tapi, saya sudah menyatakan pendirian untuk kekal bersama Selangor.

“Saya baru dua tahun bersama pasukan itu, sekurang-kurangnya saya mahu beraksi semusim lagi bersama mereka. Apatah lagi ketika ini, tidak ada keperluan untuk saya berpindah kerana selesa bersama Selangor,” ujarnya. Hang Tuah. Apa pun, kami yakin Melaka akan mendapat keputusan positif,” katanya.

Menurutnya, jawapan akhir dijangka diketahui lewat minggu depan, dengan sesi latihan pasukan kendalian Eduardo Almeida dijangka bermula awal Disember ini.

Jika menjadi kenyataan, skuad Hijau Putih akan menjadikan penyerang berbahaya itu sebagai tonggak utama pasukan dan pada masa sama, mereka juga sedang mengintai pemain tengah dari Filipina dan Indonesia bagi mengisi kuota import dari Asia Tenggara.

Ketika ini, dua pemain itu berada dalam radar Melaka berdasarka­n rekod dan prestasi cemerlang ketika menyarung jersi pasukan negara masing-masing.

 ??  ??
 ??  ??
 ?? Yusoff Mahadi ?? Kami sudah mengadakan perbincang­an bersama Ghaddar dengan jawapan sepatutnya diberikan kepada MUSA, Khamis lalu namun hingga kini belum ada keputusan jelas”
Yusoff Mahadi Kami sudah mengadakan perbincang­an bersama Ghaddar dengan jawapan sepatutnya diberikan kepada MUSA, Khamis lalu namun hingga kini belum ada keputusan jelas”

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia