Harian Metro

Watak jahat pikat penonton

- Ridzuan Abdul Rahman mohamadrid­zuan@ hmetro.com.my

B rangkali tidakramai­yang p rasan kehadiran Nurnazira arizan atau Zera Hariz pabila menyertai program r aliti popular Akademi antasia 2013 dan menjuarai rogram The Band anjuran stro pada 2014.

Begitu juga munculanny­a dalam teater addin, Tun Teja, Detik, Upin in The Musical, Nyonya & Gang dan Diari Wanita. pi od YB & Nayonya kurang e apat perhatian peminat. B gaikan ada yang tidak na erana semuanya a g berjaya menyerlahk­an a ya dalam industri seni. Ba aimanapun, kesabaran , 2, kini berbaloi n sejak membintang­i

Pinggan Tak Retak, i T k Dingin yang turut a pilkan Raysha Rizrose, l I mail dan Idris Khan, a a mula dikenali.

laupunlamb­at,saya u ur kerana usaha gigih e a keras saya akhirnya bu hkan hasil. Watak ya g juga watak jahat ya emikat penonton. u anmudahunt­uk ipt nama kerana n an dalam bidang seni e it. Kalau saya cepat l , jawabnya bakat

ana kerana saya i an ada juga nama

g lambat mencuri i n masyarakat,”

. r sebenarnya membesar a persekitar­an seni

mula menyanyi sejak s a sembilan tahun. r snya, dia menyertai a g tarian pula bersama k gah Production.

etika berusia 12 tahun, a eneroka cabang baru n an berlakon teater

s Aladdin di Istana Budaya, Kuala Lumpur pada 2008.

“Selepas Aladdin, minat untuk berlakon semakin bertambah dan ini antara faktor saya berlakon teater hingga sekarang.

“Saya beruntung kerana turut menerima tawaran berlakon drama pertama berjudul Lelaki Macam Dia arahan Hashim Rejab tahun lalu,” katanya.

Walaupun hanya berlakon watak pembantu sebagai Hajar, iaitu rakan baik Husna (lakonan Izreen Azminda), Zera puas hati kerana apa yang diperoleh adalah atas hasil usahanya sendiri.

“Saya hadir sendiri ke sesi uji bakat. Pada saya ini semua adalah proses pembelajar­an dan saya suka lakukan semua ini.

“Banyak pengalaman saya peroleh kerana berlakon drama agak berbeza dengan teater. Saya ambil segala ilmu yang diajar sebaik mungkin,” katanya.

Bercerita mengenai perkembang­an terbaru, Zera mengakui banyak menerima tawaran berlakon selepas tampil dalam Pinggan Tak Retak, Nasi Tak Dingin.

“Satu kejutan buat saya apabila mula dikenali peminat serta menerima pelbagai komen positif daripada mereka.

“Begitu juga dengan tawaran berlakon lain, tapi buat masa ini saya terpaksa menolak cara baik kerana mahu menumpukan pelajaran dalam tahun akhir pengajian teater di Akademi Seni Budaya & Warisan Kebangsaan (Aswara),” katanya.

Baginya, tidak rugi berkorban buat masa ini kerana impiannya untuk mengenggam diploma dalam bidang ini sudah lama disimpan.

Mula menyerlah selepas bintangi drama Pinggan Tak Retak, Nasi Tak Dingin

 ?? FOTO SOLEKAN PAKAIAN ??
FOTO SOLEKAN PAKAIAN

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia