Harian Metro

Rezeki WA41D

- BERNAMA

 Pengerusi PNB pelanggan pertama terima Myvi serba baru

Pengerusi Kumpulan Permodalan Nasional Bhd (PNB) Tan Sri Abdul Wahid Omar menjadi pelanggan pertama menerima Perodua Myvi serba baharu dengan nombor plat WA4ID.

Abdul Wahid berkata, beliau memilih Myvi serba baru itu bagi kegunaan utiliti keluarga.

“Saya ada kereta premium dan Proton Perdana untuk kegunaan rasmi. Kami mencari kereta utiliti keluarga dan mendapat tahu mengenai Perodua Myvi baru ini.

“Jadi saya segera menghubung­i Presiden/Ketua Pegawai Eksekutif Perodua Datuk Dr Aminar Rashid Salleh dan membuat tempahan pertama dengan memilih varian 1.5 Advance,” katanya.

Menurutnya, reputasi Myvi sebagai kereta yang boleh dipercayai menarik perhatiann­ya untuk memilih model berkenaan.

“Apabila diberitahu Myvi baru lebih baik, direka dengan ciri canggih yang biasanya dikaitkan dengan kereta premium, saya tidak teragak-agak membelinya.

“Penarafan keselamata­n lima bintang oleh Program Penilaian Kereta Baharu untuk Negara-negara Asia Tenggara (ASEAN NCAP) juga menjadi faktor utama,” katanya.

Bercerita mengenai nombor plat WA41D, beliau berkata, nombor berkenaan ditender sebelum ini tetapi menunggu kereta yang sesuai untuk digunakan.

“Saya kemukakan tender bagi WA41D sebelum ini tetapi menunggu kereta sesuai menggunaka­n nombor itu. Saya gembira dapat guna bagi Perodua, kereta nasional,” katanya.

Sementara itu, Abdul Wahid berkata, beliau kagum dengan pencapaian Perodua yang mampu muncul sebagai pengeluar kereta nombor satu Malaysia dan kekal pada kedudukan utama.

“Pujian harus diberikan kepada pasukan Malaysia, yang disokong pemegang saham Jepun Daihatsu Motor Co Ltd, Toyota Motor Corp dan Mitsui & Co Ltd,” katanya.

 ??  ??
 ??  ?? ABDUL Wahid bersama isteri gembira menjadi penerima kereta Myvi baru pertama, semalam.
ABDUL Wahid bersama isteri gembira menjadi penerima kereta Myvi baru pertama, semalam.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia