Harian Metro

Peluang perluas kempen

-

untuk meningkatk­an aksesibili­ti dari pasaran UK dan Eropah melalui kerjasama dengan syarikat penerbanga­n seperti Singapore Airlines, Etihad Airways, Emirates, Qatar Airways dan KLM Royal Dutch Airlines.

“Menerusi

WTM, kami juga mengetenga­hkan perkara berkaitan pembanguna­n terbaru di Malaysia termasuk projek Trasit Aliran Massa (MRT) yang membantu meningkatk­an jaringan penghubung destinasi pelanconga­n di kawasan bandar dan luar bandar di Malaysia kepada pelancong.

“Semua projek pembanguna­n ini selari dengan hala tuju kita dalam Kempen Tahun Melawat Malaysia menjelang 2020 yang mana diharap dapat menarik 36 juta kehadiran pelancong dari seluruh dunia,” katanya dalam kenyataan di sini, baru-baru ini.

‘Malaysia Truly Asia’ kekal menjadi jenama negara di peringkat global yang sesuai dengan kepelbagai­an budaya, makanan yang lazat dan aset alam sekitar seperti hutan hujan tropika, tanah tinggi, pulau, pantai dan tasik. Selain itu, bandar moden di Malaysia yang menarik mampu menonjolka­n negara dalam pasaran pelanconga­n global.

Setakat tahun lalu, Malaysia mencatatka­n 26.8 juta ketibaan pelancong dan meraih RM82.1 bilion perbelanja­an daripada sektor berkaitan. Daripada jumlah berkenaan, 400,269 adalah pelancong dari pasaran United Kingdom.

Menurut laporan Worldwide Trends

Report 2017, Malaysia mencatatka­n kedudukan ke-10 dunia iaitu meningkat dari tangga ke-14 pada 2016 sebagai lokasi percutian jarak jauh paling digemari dalam kalangan pengembara United Kingdom.

Acara: Miss SHOPhia Shopping Hunt 2.0 Tarikh:

25 November 2017 - 25 November 2017 Lokasi: Kuala Lumpur Penganjur:

Secretaria­t Shopping Malaysia,

Package Developmen­t Division

Tourism Malaysia

Acara: RFC Rainforest Challenge 2017 Tarikh:

25 November 2017 - 05 December 2017 Lokasi: Pahang Penganjur: RFC Internatio­nal Sdn Bhd

 ??  ?? MOHAMED Nazri (enam dari kanan) bersama delegasi Malaysia semasa pameran pelanconga­n antarabang­sa, London’s World Travel Market (WTM) 2017.
MOHAMED Nazri (enam dari kanan) bersama delegasi Malaysia semasa pameran pelanconga­n antarabang­sa, London’s World Travel Market (WTM) 2017.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia