Harian Metro

Interpreta­si lukisan Beetle

- Siti Nadirah Hafidzin siti_nadirah@hmetro.com.my

Setiap individu mempunyai minat dan kebolehan tersendiri yang dapat menyerlahk­an lagi personalit­i diri. Ada yang berkeboleh­an dalam bidang kulinari, ada pula yang hebat dalam akademik namun tidak terkecuali dalam dunia seni.

Sehubungan itu, Volkswagen Passenger Sebagai minuman susu kultur kegemaran sekeluarga melebihi empat dekat, Vitagen sinonim dengan penjagaan sistem penghadama­n seisi keluarga.

Sempena ulang tahun ke-40, Vitagen Malaysia berbangga dengan pencapaian memenangi Anugerah Emas untuk kategori Beverage - Dairy pada Anugerah Jenama Putra 2017, baru-baru ini.

Kemenangan itu turut membuktika­n jenama itu sentiasa mengutamak­an kesihatan pencernaan penggunany­a khususnya dalam kalangan rakyat Malaysia.

Memenangi Anugerah Emas tiga tahun berturut-turut sejak

2015 mengukuhka­n lagi kedudukan Vitagen sebagai minuman susu kultur nombor satu di Malaysia.

Pengiktira­fan ini bukti peranan jenama yang dipercayai itu dalam menyampaik­an secara aktif kepentinga­n kesihatan usus.

Selaras dengan misinya, Cars Malaysia (VPCM) memulakan satu kempen seninya dikenali sebagai kempen #BeetleInsp­ired.

Kempen ini dapat melihat bagaimana kaedah paling unik sembilan peserta dalam menginterp­retasikan lukisan Beetle menerusi medium dan cara masingmasi­ng.

Pelbagai karya seni boleh dilihat bermula daripada grafiti, lukisan, kaligrafi, contengan, ilustrasi, pin dan pelbagai bentuk seni lain yang menyerlahk­an bakat seni terbaik tempatan.

Sembilan peserta yang mengambil bahagian dalam kempen #BeetleInsp­ired adalah Afiq Afify, Dudude Doodle, Eleanor Lim, Kupeh Rodriguez, Kenji Chai, Pestle & Mortar, Pantun Pins, Shani Ahmed dan Zami Musa.

Pelukis dari seluruh dunia menggunaka­n

Beetle sebagai kanvas mereka sejak berdekadde­kad lamanya. Direka oleh Ferdinand Porsche pada 1938, reka bentuk Beetle mengalami evolusi namun masih mengekalka­n karakter dan reka bentuk tersendiri yang cukup dikenali serta disukai di seluruh dunia.

Pengarah Urusan

VPCM Erik Winter berkata, pihaknya berbesar hati kerana dapat menyediaka­n platform ini kepada pelukis tempatan untuk menunjukka­n bakat masing-masing.

“Melihat semua hasil kerja yang diinspiras­ikan oleh Beetle ini memang mengagumka­n. Kami harap dapat terus memberi inspirasi kepada orang ramai menerusi kereta dan reka bentuk kami,” katanya.

VPCM juga menganjurk­an peraduan #BeetleInsp­ired secara dalam talian sehingga 4 Disember depan bagi orang ramai yang berminat untuk menghasilk­an hasil karya Beetle mereka sendiri.

Peserta hanya perlu memuat turun satu template kosong Beetle, kemudian hasilkan rekaan berdasarka­n inspirasi masing-masing melalui tema peraduan iaitu cinta atau keseronoka­n.

Pemenang akan diumumkan Disember ini dan mereka bakal memenangi barangan edisi terhad daripada peserta kempen #BeetleInsp­ired seperti kemeja Pestle & Mortar serta pin Beetle yang comel.

Untuk melihat hasil kerja Beetle daripada semua peserta, boleh layari Facebook dan Instagram Volkswagen Malaysia. Orang ramai yang ingin mengambil bahagian dalam peraduan #BeetleInsp­ired sila layari laman web www.instagram.com/ volkswagen­malaysia/

 ??  ?? ANTARA peserta yang menyertai kempen #BeetleInsp­ired VPCM
ANTARA peserta yang menyertai kempen #BeetleInsp­ired VPCM
 ??  ?? PESERTA tekun menghasilk­an karya tersendiri.
PESERTA tekun menghasilk­an karya tersendiri.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia