Harian Metro

‘Usah siar filem lama saya’

-

Kuala Lumpur: Pelakon Diana Amir, 31, memohon stesen televisyen tempatan tidak menyiarkan semula filem lakonannya sewaktu belum bertudung.

Mula bertudung sejak 2011 selepas bermimpi hari kiamat, Diana atau Nurdiyana Amir Hashim akui malu melihat semula dirinya ketika itu dan cuba melupakann­ya.

Katanya, dia pernah menyuaraka­n perkara ini kepada produksi yang menerbitka­n filemnya pada awal penghijrah­an, tetapi dimaklumka­n mereka tiada kuasa itu.

“Saya sedar tiada hak untuk menyekat mana-mana pihak, tetapi jika boleh dielakkan, saya amat berterima kasih dan menghargai­nya. Kuala Lumpur: Pengantin baru yang merangkul Anugerah Bintang Paling Popular di Anugerah Bintang Popular Berita Harian 3.0 (ABPBH 3.0), Fattah Amin menerima hadiah kereta Peugeot 408 e-THP berharga RM150,000 berikutan kemenangan itu, semalam.

Umpama hadiah perkahwina­nnya selepas diijabkabu­lkan dengan pelakon Nur Fazura Sharifuddi­n di ibu negara kelmarin, Fattah, 27, menerima hadiah kereta sedan premium tajaan Kumpulan Naza daripada Pengurus Besar Kanan Nasim Sdn Bhd Yasser Awan dan Pengarang Eksekutif Berita, Rencana dan Digital BH Datuk Ahmad Zaini Kamaruzama­n.

Menurut Fattah, kenderaan itu akan diberikan kepada ibu bapanya Mohd Amin Muda, 50, dan Azizah Abdul Ghani, 47, yang turut hadir

“Saya juga faham pihak produksi dan televisyen mempunyai hak untuk mengulang siar setiap filem, tetapi saya mohon untuk menyemak semula latar belakang seseorang memeriahka­n majlis yang diadakan di Balai Berita NSTP, di sini, semalam.

“Kemenangan saya ini berkat doa dan sokongan ibu bapa yang tidak putus-putus selain sokongan peminat yang tidak jemu memberi semangat kepada saya untuk terus memberikan yang terbaik selebriti yang sudah berhijrah.

“Lagipun banyak lagi filem lain yang boleh disiarkan untuk penonton,” katanya.

Pelakon filem Aku Masih Dara itu berkata, sebagai wanita dia akui apa yang dilakukan sebelum ini salah dan dia sudah bertaubat.

“Jika terbaca komen mengenai lakonan lama, saya sebolehnya akan memadam atau cuba memberi penjelasan sebaiknya.

“Ada peminat terkejut melihat penampilan saya dulu terutama peminat baru, tapi apakan daya saya tidak boleh berbuat apa-apa. Kalau boleh saya tidak mahu ia menjadi viral atau menjadi bualan,” katanya. dalam karier.

“Saya masih ada beberapa orang adik dan sebelum ini mereka berkongsi kereta yang digunakan ibu dan ayah, jadi dengan hadiah kemenangan ini dapatlah mereka menggunaka­n kereta baru untuk kegunaan harian,” katanya.

 ??  ?? IBU dan bapa Fattah (gambar kecil), Azizah dan Mohd Amin bergambar bersama kereta Peugeot yang diterima pelakon tersebut.
IBU dan bapa Fattah (gambar kecil), Azizah dan Mohd Amin bergambar bersama kereta Peugeot yang diterima pelakon tersebut.
 ??  ?? DIANA
DIANA
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia