Harian Metro

300 keluarga terima barangan keperluan

-

Pasir Mas: Seramai 300 keluarga terjejas akibat banjir di daerah ini menerima bantuan daripada Tabung Bencana NSTP-Media Prima dalam bentuk barangan dapur dan keperluan pembersiha­n.

Sumbangan disampaika­n Eksekutif Jabatan Komunikasi Korporat Kumpulan Media Prima Berhad Mohamad Farris Affendy Md Salim dan disertai lapan Briged Sukarelawa­n Media Prima-New Straits Times Press (NSTP).

Bantuan barangan keperluan seperti beras, minyak masak, air mineral dan serbuk pencuci disampaika­n kepada mangsa banjir yang tinggal di pusat pemindahan sementara (PPS) Sekolah Menengah Arab (SMA) (Qariah) Banggol Setol, di sini.

Beliau berkata, sumbangan diberi hasil kutipan Tabung Bencana NSTP-Media Prima yang disalurkan orang ramai

bagi membantu mangsa banjir di Kelantan.

“Kami menyerahka­n sumbangan kepada 204 keluarga terjejas banjir yang masih tinggal di PPS.

“Baki selebihnya diserahkan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) daerah kepada mangsa banjir yang pulang ke rumah mereka,” katanya ketika ditemui di PPS SMA (Qariah) Banggol Setol, di sini, semalam.

Mohamad Farris Affendy berkata, pihaknya menyerahka­n sumbangan di beberapa negeri terjejas antaranya Pulau Pinang, Sabah, Perlis dan Kedah.

“Sumbangan kali ini untuk permulaan di Kelantan terutama daerah Pasir Mas dan pada masa depan, kami sampaikan bantuan kepada daerah lain,” katanya.

Sementara itu, mangsa banjir, Junuh Abdullah, 64, dari Kampung Lubuk Nibong, berterima kasih kepada Media Prima atas sumbangan yang diberikan.

Katanya, sumbangan diberi itu sedikit sebanyak meringanka­n beban ditanggung.

 ?? FOTO: FATHIL ASRI ?? BRIGED Sukarelawa­n Media Prima bersama mangsa banjir yang menerima sumbangan.
FOTO: FATHIL ASRI BRIGED Sukarelawa­n Media Prima bersama mangsa banjir yang menerima sumbangan.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia