Harian Metro

‘Musuh’ lama tunggu Nicol

- Fabian Peter

(kelima acara all-event lelaki), Alex Liew, Adrian Ang, Timmy Tan dan Syafiq Ridhwan.

Sebelum ke Jelajah PBA dan Kejohanan Dunia, Rafiq mencatat kejayaan membanggak­an apabila memenangi Terbuka Singapura (Jun) diikuti tiga emas serta satu perak di temasya Sukan SEA (KL2107), Ogos lalu.

Pemain berusia 20 tahun itu akan menyertai Pusingan Akhir Masters Antarabang­sa Milo hujung minggu ini sebelum berlepas ke Korea Selatan edisi lalu.

Menduduki ranking keenam dunia, Nicol tersingkir di suku akhir Terbuka Hong Kong, November lalu apabila ditewaskan pemain Perancis, Camille Serme.

Nicol, 34, kembali menghangat­kan ‘permusuhan­nya’ dengan Jenny - bekas pemain nombor 2 dunia - dan pertemuan Isnin ini bakal menjadi pertembung­an ke-42 antara mereka.

Nicol yang juga bekas pemain nombor satu dunia, memegang rekod pertemuan 39-2 berbanding Jenny dan kali terakhir kedua-duanya bertarung ialah ketika Kejohanan Juara-Juara di New York, Januari lalu.

Menunggu pemenang perlawanan itu ialah pemain

pertengaha­n bulan ini bersama-sama rakan sepasukan, Shalin Zulkifli, Sin Li Jane, Siti Safiyah Amirah Abdul Rahman dan Timmy Tan.

“Selain catatan di Kejohanan Dunia, keputusan yang saya capai tahun ini boleh dianggap sebagai yang terbaik. Saya memenangi beberapa emas di Sukan SEA, tampil di Jelajah PBA dan turut beraksi dalam pasukan Pilihan Dunia menentang Amerika Syarikat.

“Saya tidak pasti perancanga­n kami tahun depan. Itulah sebabnya mengapa saya mahu menamatkan tahun ini dengan

cemerlang.”

 ?? Rafiq Ismail ?? Ia sangat menyedihka­n. Saya harap dapat bangkit untuk menamatkan tahun ini dengan gemilang”
Rafiq Ismail Ia sangat menyedihka­n. Saya harap dapat bangkit untuk menamatkan tahun ini dengan gemilang”

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia