Harian Metro

SINOPSIS TV

- HBO HD (ASTRO 431), 9 malam THE CONJURING 2 TV3, 6.30 petang SEKALI AKU JATUH CINTA EPISOD 12 TV3, 7 malam LELAKI ITU PEMILIK HATIKU EPISOD 24 TV3, 10 malam DEKATKAN JARAK KITA EPISOD 9

Pada 1976, penyiasat paranormal Ed dan Lorraine Warren mengkaji beberapa sesi pembunuhan misteri yang berlaku di kediaman Amityville.

Ronald DeFeo Jr dikatakan membunuh keluargany­a namun pasangan Ed dan Lorraine percaya kes itu berpunca kerana wujudnya kuasa roh.

Insiden itu tidak terhenti di situ, sebaliknya ia menghantui keluarga

Lutz yang menetap di kediaman sama beberapa tahun kemudian.

Lorraine cuba masuk ke dunia ghaib untuk melihat sendiri apa sebenarnya yang berlaku dalam insiden pembunuhan itu.

Daripada situ, dia nampak adanya roh jahat yang menyerupai paderi Valak.

Dalam penerokaan­nya itu juga, Lorraine melihat sendiri kematian suaminya, sekali gus mengundang rasa takut untuk meneruskan siasatan.

Pelakon: Patrick Wilson, Vera Farmiga dan Frances O’Connor. Johan meluahkan perasaanny­a terhadap Izzati dalam bentuk puisi. Izzati berasakan itu sesuatu yang romantik.

Pelakon: Syafiq Kyle, Mimi Lana dan Faye Kusairi. Lama Luqman berfikir kerana rasa bersalah terhadap Nurin. Dia sepatutnya membimbing dan membantu memulihkan Nurin.

Pelakon: Raja Afiq, Puteri Aishah dan Julia Farhana Marin. Demi kepentinga­n diri Tuan Kamil, dia tetap meneruskan niat untuk menyingkir­kan Allysa dari rumah dan syarikatny­a.

Pelakon: Ayda Jebat, Syafiq Kyle dan Nadia Brian.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia