Harian Metro

SKSS ungguli bola sepak B-10

- Mohd Rafi Mamat sukan@hmetro.com.my Mohd Badlishah Mohd Ali badlishah@hmetro.com.my Rudy Syareme Sheriffudi­n sukan@hmetro.com.my

 Muncul juara keseluruha­n Karnival Bakat Pelapis Akuatik Terjun sirkit kedua 2017

Pasukan Kuala Lumpur berjaya meraih enam pingat emas, satu perak dan tiga gangsa sekali gus menepati ramalan apabila muncul juara keseluruha­n Karnival Bakat Pelapis Baling: Sekolah Kebangsaan Syed Sheh (SKSS) terus melakar sejarahnya tersendiri apabila dinobatkan selaku juara pada Kejohanan Bola Sepak Bawah 10 tahun Daerah Baling Piala Ahli Dewan Undangan Kupang (ADUN), Datuk Harun Abd Aziz yang berlangsun­g di padang SK Kuala Pegang.

Skuad SKSS yang berpangkal­an di Jerai memperagak­an Akuatik Terjun sirkit kedua 2017 di Kompleks Renang Majlis Perbandara­n Kuantan (MPK).

Karnival empat hari itu disertai 65 atlet lelaki dan perempuan bawah 10 dan 12 tahun mewakili lapan negeri iaitu Pahang, Terengganu, Johor, Selangor Kuala Lumpur, Perak, Sabah dan Putrajaya.

Tempat kedua menjadi milik Selangor yang mengumpul rentak juara sejak saingan peringkat kumpulan lagi. Pusingan awal SKSS tidak menghadapi masalah menumpaska­n SK Abu Bakar 3-0 selepas itu mereka menewaskan SK Kupang 1-0.

Pada saingan suku akhir, SKSS diberi tentangan hebat oleh pasukan SK Seri Bayu sebelum menang dengan jaringan 2-0.

Aksi menentang SK Kuala Ketil pada perlawanan separuh akhir adalah detik paling perit apabila mereka dua emas, tujuh perak dan dua gangsa diikuti Negeri Sembilan, dua emas dan dua perak sementara pasukan tuan rumah hanya berpuas hati dengan satu gangsa.

Pegawai Unit Sukan Prestasi Tinggi Kuala Lumpur, Roshidayu Arifin berkata, program pembanguna­n yang diadakan secara berterusan menjadi kelebihan kepada pasukan Kuala Lumpur bermandi peluh diasak lawan sebelum SKSS mencatat kemenangan 2-1.

Perlawanan menentang SK Baling umpama aksi final impian apabila sejarah pertemuan kedua-dua pasukan sebelum ini sentiasa sengit.

SKSS bagaimanap­un memastikan kejuaraan dengan kemenangan tipis 1-0.

Pengendali SKSS, Ustaz Khairi Wasoh menjelaska­n kejayaan pasukan itu adalah komitmen tinggi pemain serta hasil kerja keras semua pihak guru serta ibu bapa. muncul juara kali ini.

Menurutnya, kejayaan pada sirkit kedua itu diharap menjadi pembakar semangat kepada atlet dan jurulatih untuk berusaha lebih gigih melakar lebih banyak pencapaian yang membanggak­an.

“Sokongan keluarga turut menjadi landasan kepada pencapaian setiap atlet yang terbabit dalam sukan akuatik, Georgetown: Gandingan mantap tiga sekawan yang mewakili Kedah berjaya mengunggul­i Kejohanan Bowling Silaturahi­m Caring Comunity House (CCH) Jalan Scotland 2017 di Classic Bowl, Kompleks Prangin Mall di sini, semalam.

Pasukan Kedah mencatat 703 jatuhan pin untuk mengesahka­n kejuaraan dan membawa pulang trofi serta sijil penyertaan. Tempat kedua dimenangi Johor dengan pengorbana­n ibu bapa mengeluark­an perbelanja­an menjadi pencetus semangat dan kesungguha­n mereka.

“Saya berpuas hati dengan pencapaian yang dilakar pasukan Kuala Lumpur, kejayaan memungut enam pingat emas dianggap suatu yang membanggak­an,” katanya yang akan terus mengadakan program pembanguna­n. 658 jatuhan pin diikuti Negeri Sembilan, 608 jatuhan pin.

Sementara itu Ketua Pegawai Agensi Anti Dadah Kebangsaan (AADK) Daerah Timur Laut, Haffizie Yahya muncul pemain lelaki terbaik dengan 178 jatuhan pin.

Pengerusi Program merangkap Setiausaha CCH Jalan Scotland, Ali Azlan Shah Shahul Hameed berkata, kejohanan pertama yang dianjurkan mendapat sambutan yang menggalakk­an daripada lebih 30 peserta yang mengambil bahagian.

Menurutnya, penganjura­n bowling ini diadakan bertujuan untuk membabitka­n secara langsung orang kena pengawasan (OKP) yang terbabit dalam penyalahgu­naan dadah dengan masyarakat dalam satu acara sukan.

Seramai 10 orang OKP turut serta bermain bowling bersama pegawai AADK dan jawatankua­sa rumah CCH.

“Niat utama kita adalah untuk memberitah­u masyarakat untuk lebih peka dan mengambil tahu kebajikan OKP supaya mereka tidak terus disisihkan oleh masyarakat,” kata Ali Azlan.

 ??  ?? SERAMAI 65 atlet Karnival Bakat Pelapis Akuatik Terjun sirkit kedua 2017 bergambar kenangan di Kompleks Renang MPK. RIDZUAN Filus Zainal mendapat pingat gangsa dalam acara satu meter papan anjal.
SERAMAI 65 atlet Karnival Bakat Pelapis Akuatik Terjun sirkit kedua 2017 bergambar kenangan di Kompleks Renang MPK. RIDZUAN Filus Zainal mendapat pingat gangsa dalam acara satu meter papan anjal.
 ??  ?? WAKIL pasukan Kedah, Ali Azlan Shah (tengah) bersama Ridzuan Ahmad dan Haffizzudi­n muncul juara Kejohanan Bowling Silaturahi­m CCH.
WAKIL pasukan Kedah, Ali Azlan Shah (tengah) bersama Ridzuan Ahmad dan Haffizzudi­n muncul juara Kejohanan Bowling Silaturahi­m CCH.
 ??  ?? PEMAIN bersama pengurusan SKSS meraikan kejayaan muncul juara.
PEMAIN bersama pengurusan SKSS meraikan kejayaan muncul juara.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia