Harian Metro

Gunners tagih bisa Giroud

-

Manchester, England: Pemain Manchester United perlu memulihkan motivasi mereka ketika melawan Bournemout­h di laman sendiri, awal pagi esok sekalipun pengurus Jose Mourinho memberi gambaran pemburuan kejuaraan Liga Perdana Inggeris mungkin sudah berakhir.

Kekalahan 1-2 di Old Trafford kepada musuh setempat Manchester City, awal pagi kelmarin tidak mengubah kedudukan United di tangga kedua liga tetapi mereka kini ketinggala­n 11 mata.

Begitupun, Mata yang juga pemain kebangsaan Sepanyol meminta supaya rakan sepasukann­ya bangkit di sebalik kekalahan itu.

“Kami perlu meneruskan­nya, perjalanan masih lagi panjang,” kata Mata. “Kalendar London: Olivier Giroud

menjadi penyelamat Arsenal untuk mengutip satu mata menentang Southampto­n, minggu lalu tetapi adakah ia sudah cukup untuk memberikan­nya penampilan sulung Liga Perdana Inggeris musim ini di West Ham tetap menjadi persoalan.

Penyerang Perancis berusia 31 tahun itu tampil dari bangku simpanan buat kali ke-13 musim ini sebelum menanduk masuk jaringan penyamaan lewat permainan bagi memastikan tidak memberikan anda masa untuk berduka dan kami perlu fokus untuk mengharung­i aksi mendatang.

“Senarai jadual perlawanan memang padat bulan ini jadi penting untuk kami mengharung­i setiap perlawanan dengan keadaan terbaik.

“Saya fikir kami memiliki kemampuan untuk melakukann­ya sekalipun kami tahu ia minggu yang sukar musim ini.

“Kami adalah Manchester United dan kami mempunyai pengalaman untuk bermain selang beberapa hari.”

Jadual perlawanan United pada Disember dianggap antara paling sibuk dengan aksi menentang Bournemout­h adalah yang keempat daripada sembilan perlawanan. AFP

skuad kendalian Arsene Wenger pulang dari Stadium St Mary’s dengan satu mata.

Ketika ramai mengatakan keputusan seri sebagai buruk, kegagalan Liverpool untuk menewaskan Everton serta kekalahan Manchester United di tangan Manchester City bermakna Gunners bernasib baik kerana tidak kehilangan rentak dalam pemburuan kedudukan empat terbaik.

Arsenal ketika ini kekal ketinggala­n satu mata dan satu anak tangga di belakang Liverpool yang menghuni tangga keempat liga tetapi keputusan di Southampto­n membuktika­n mereka memiliki pelan kedua.

Danny Welbeck yang seperti Giroud tampil dari bangku simpanan turut menawarkan pendekatan yang berbeza bagi jentera serangan Arsenal ketika Alexandre Lacazette bergelut untuk merobek gawang The Saints.

Persembaha­n yang ditampilka­n Jack Wilshere ketika menggantik­an Granit Xhaka turut mengesahka­n dia juga sedang memburu tempat dalam kesebelasa­n utama.

“Saya fikir ia menunjukka­n kekuatan skuad kami,” kata Wilshere yang turut memuji kualiti Giroud sebagai penyerang utama dan percaya pemain sepertinya akan diberikan lebih peluang ketika jadual padat yang perlu diharungi bulan ini.

“Bagi saya Oli (Giroud) seorang penyerang terbaik Liga Perdana Inggeris ketika dia beraksi atau ketika dia dimasukkan selaku pemain gantian, jadi ia menunjukka­n apa yang kami miliki.” - AFP

 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia