Harian Metro

Pemandu, kelindan direman

-

Batu Gajah: Pemandu dan kelindan lori yang terbabit dalam kemalangan hingga mengakibat­kan tiga mangsa maut di Kampung Teluk Memali dekat Bota kelmarin direman di Mahkamah Majistret Batu Gajah selama empat hari bermula semalam.

Dalam kejadian jam 6.30 pagi kelmarin, tiga termasuk Pegawai Khas Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sungai Manik maut dalam kemalangan membabitka­n sebuah kereta dan lori di Jalan Bota Kanan-Teluk Intan berhampira­n Kampung Teluk Memali.

Mangsa yang maut ialah pasangan suami isteri, Ahmad Nor Al-Zaidin Ahmad Azzudin, 35, dan Norhaslina Abdul Razak, 27, serta adik Ahmad Nor Al-Zaidin, Nor Azira Ahmad Azzudin, 24.

Ahmad Nor Al-Zaidin ialah pegawai khas kepada ADUN Sungai Manik yang juga Pengerusi Jawatankua­sa Kemudahan Awam, Infrastruk­tur, Tenaga Dan Air Perak Datuk Zainol Fadzi Paharuddin.

Majistret Mohd Fitri Sadarudin membenarka­n suspek direman selama empat hari sehingga Ahad ini bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkut­an Jalan (APJ) 1987.

Kedua-dua suspek yang berusia 25 dan 27 tahun berasal dari Kelantan dan Terengganu.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Perak Tengah Superinten­dan Mohamad Zainal Abdullah mengesahka­n penahanan reman itu dan siasatan lanjut masih dijalankan.

Beliau turut mengesahka­n kedua-dua suspek yang ditahan didapati positif dadah jenis methamphet­amine melalui ujian air kencing yang dijalankan kelmarin.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia