Harian Metro

Lambat ‘panas’

- Mohd Fitrie Muhamad mfitrie@bh.com.my Zulfaizan Mansor zulfaizan@bh.com.my

Akibat lambat menyesuaik­an diri dengan permainan, pasukan AMD Malaysia Cougars tewas 1-2 kepada Arsenal pada aksi kedua Kumpulan B, Piala SuperMokh Bawah 14 tahun di Majlis Sukan Negara (MSN), semalam.

Pada perlawanan itu, Arsenal memperoleh dua gol di babak pertama menerusi Daniel Oyegoke pada minit ke-9 dan Omari Hutchinson (m-16) manakala jaringan tunggal AMD Malaysia Cougars dijaringka­n Muhammad Aznil Hafiz Azhar (m-62).

Pengendali AMD Malaysia Cougars, Ahmad Nurfaizal Abdullah berkata, anak buahnya memberi banyak ruang kepada pemain lawan pada babak pertama dan peluang itu dimanfaatk­an oleh Arsenal untuk memperoleh dua gol. Putrajaya: Persatuan Bolasepak Kuala Lumpur (KLFA) hanya menunggu pemain import Asia Tenggara untuk melengkapk­an skuad itu bagi mengharung­i saingan Liga Malaysia (Liga M) musim depan.

Presiden KLFA, Datuk Seri Adnan Md Ikhsan menjelaska­n setakat ini pihaknya sedang dalam proses untuk mendapatka­n pemain dari Indonesia bagi mengisi kuota pemain import berkenaan.

Sambil enggan mendedahka­n nama pemain yang akan beraksi di posisi pertahanan itu, Adnan berkata, pihaknya sudah mendapat pelepasan daripada kelab lama pemain itu tapi memerlukan kelulusan daripada Persatuan Bolasepak Indonesia (PSSI).

“Pemain itu sudah bersetuju menyertai Kuala Lumpur, tapi dia tidak mendapat pelepasan daripada PSSI. Tapi, dia kini berusaha untuk memastikan dia boleh bersama kami.

“Memang kami sudah lama cuba mendapatka­n pemain dari Indonesia kerana permainan dan budaya mereka lebih kurang dengan

“Tidak ada banyak beza antara kedua-dua pasukan. Walaupun pasukan lawan memiliki kelebihan fizikal, kita atasi dengan ketangkasa­n.

“Babak pertama sedikit perlahan dan pemain ambil masa terlalu lama untuk sesuaikan diri dengan permainan.

 Malaysia Cougars tewas 1-2 kepada Arsenal

Kita beri ruang dan masa kepada Arsenal mengawal permainan di babak pertama.

“Di babak kedua, kami pamer peningkata­n dan berjaya menghasilk­an jaringan namun ia sudah terlambat,” katanya.

Sementara itu, AMD Malaysia Cougars B-12 dan AMD Malaysia Cougars B-13 sudah pun mengesahka­n ke peringkat kalah mati selepas mencatatka­n kemenangan dalam dua perlawanan awal.

Esok, AMD Malaysia B-12 dan B-13 dijadualka­n menentang Aspire Academy dan

Katanya, proses membaik pulih stadium masih berjalan dan dijangka siap sepenuhnya untuk digunakan bagi aksi skuad The City Boys yang baru dinaikkan pangkat ke Liga Super selepas muncul juara Liga Perdana musim ini.

“Andai kata tak sempat siap, perancanga­n lain adalah untuk kekal beraksi di Stadium Majlis Perbandara­n Selayang. Tapi kita pun tidak mahu susahkan Selangor yang turut menggunaka­n stadium sama.

“Jadi kita sangat berharap stadium di Cheras dapat siap sepenuhnya sebelum bermula liga,” katanya. AZ Alkmaar bagi menentukan juara kumpulan.

Bagi saingan B-14, AMD Malaysia Cougars yang juga juara bertahan, dijadual menentang Gyeongnam FC dan harus memastikan tiga mata bagi memastikan slot kalah mati.

 ??  ?? PEMAIN Malaysia Cougars, Azannis Adzri Abdul Halim (kanan) diasak pemain Arsenal di Bukit Jalil, semalam.
PEMAIN Malaysia Cougars, Azannis Adzri Abdul Halim (kanan) diasak pemain Arsenal di Bukit Jalil, semalam.
 ??  ?? ADNAN (tengah) selepas majlis menandatan­gani pemain KLFA, semalam.
ADNAN (tengah) selepas majlis menandatan­gani pemain KLFA, semalam.
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia