Harian Metro

LEDAKAN MALAM

-

Kota Kinabalu:

Kegiatan tiga wanita yang menawarkan pakej tambahan ‘urut batin’ tanpa pengetahua­n majikannya menerima padah apabila ditahan polis dalam serbuan di sebuah pusat urut Reflexolog­i di Beverly Hills, Jalan Bundusan, dekat sini, malam kelmarin.

Serbuan kira-kira jam 9 malam itu dilakukan oleh sepasukan polis dari Bahagian Perjudian, Maksiat dan Kongsi Gelap (D7) Ibu Pejabat Polis Kontinjen

(IPK) Sabah diketuai Pegawai Serbuan Inspektor Hasryman Osman.

Difahamkan, tiga wanita terbabit menawarkan pakej urut batin dengan bayaran RM60 bagi setengah jam manakala bagi sejam

RM120 termasuk urut batin. Perbuatan suspek tidak diketahui oleh majikannya dan sudah menjalanka­n kegiatan itu sejak sebulan yang lalu.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Negeri Datuk Salehhudin Abd Rahman berkata, ketika serbuan, polis menahan seorang wanita di buah bilik yang dalam keadaan tertutup dengan seorang lelaki disyaki pelanggan.

“Hasil pemeriksaa­n didapati wanita itu sedang melakukan urutan batin terhadap lelaki terbabit.

“Dua wanita turut ditahan dan merampas kertas tercatit harga urutan, botol minyak urut, tuala kecil dan wang sebelum itu.

Katanya, kejadian hanya disedari selepas pemilik rumah yang disewa sejak

Jun lalu menghubung­inya malam semalam dan memaklumka­n dapur mengalami kerosokan teruk.

“Saya bernasib baik kerana tiada di rumah ketika kejadian dan sebelum meninggalk­an rumah semuanya dalam keadaan biasa dan tiada terhidu bau gas bocor.

“Saya sudah membuat laporan polis mengenai kejadian dan punca letupan yang memusnahka­n dapur, siling dan tingkap rumah masih dalam siasatan bomba,” katanya.

Sementara itu, jurucakap Jabatan Bomba dan Penyelamat Sungai Merah berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan jam 12.56 tengah malam selepas mendapat maklumat daripada polis. Sepasukan pegawai dan anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat Sungai Merah dikejarkan ke lokasi untuk pemeriksaa­n lanjut.

“Siasatan awal mendapati letupan dipercayai berpunca daripada satu daripada tiga tong gas cecair silinder di rumah berkenaan yang mengalami kebocoran.

“Impak daripada letupan itu menyebabka­n dapur rumah rosak manakala beberapa rumah bersebelah­an mengalami keretakan dan siasatan lanjut sedang giat dijalankan,” katanya.

 ??  ?? LETUPAN menyebabka­n dapur, siling dan tingkap rumah rosak.
LETUPAN menyebabka­n dapur, siling dan tingkap rumah rosak.
 ??  ??
 ?? FOTO: ?? PUSAT urut diserbu polis kerana menjalanka­n aktiviti
tidak bermoral.
FOTO: PUSAT urut diserbu polis kerana menjalanka­n aktiviti tidak bermoral.
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia