Harian Metro

Media A sukar digugat MIYB sekat hajat OFA

- Rudy Syareme Sheriffudi­n am@hmetro.com.my

Georgetown: Pasukan Futsal Media A membuktika­n kejaguhan apabila muncul juara Futsal Persahabat­an anjuran pemaju hartanah, Eastern & Oriental (E&O) di Air Itam, di sini, baru-baru ini.

Media A membawa pulang hadiah utama berupa penginapan dua hari satu malam di Hotel E&O berserta sarapan pagi setiap seorang dan sekaligus mengalahka­n empat pasukan yang lain yang terdiri dari Media B, E&O 1, E&O 2 dan E&O 3.

Tempat kedua pula dimenangi Media B dan setiap pemain menerima hadiah berupa makan malam untuk dua orang di Sarkies Corner di Hotel E&O diikuti E&O 1 hanya berpuas hati di tempat ketiga.

Pengurus Kanan Kumpulan Komunikasi dan Strategik E&O, Ann Tan berkata, aktiviti sukan itu merupakan acara tahun dan tradisi yang sering diadakan bersama media selain kerjasama erat yang terjalin terus disemai melalui acara sukan.

Beliau berkata, jika sebelum ini pelbagai acara sukan lain diadakan termasuk

H(gambar)

asrat Old Frees Associatio­n (OFA) selaku penyandang juara untuk mengulangi sekali lagi kejayaan tahun lalu tidak kesampaian apabila dihampakan Mutiara Impian Young Boys (MIYB) 3-5 dalam final Kejohanan Hoki TNB-PSHA 2017 di Stadium Hoki, USM, baru-baru ini.

MIYB mengejutka­n OFA menerusi jaringan pertama oleh Muhammad Alif Farhan bowling dan badminton tetapi sedikit kelainan dilaksanak­an dengan mengadakan perlawanan sukan di samping aktiviti sihat.

Katanya, aktiviti seumpama itu bukan sahaja dapat beramah mesra malah pihak E&O turut sama menghargai media negeri ini membuat

 Pamer aksi terbaik rampas trofi Kejohanan Hoki TNB-PSHA 2017

pada minit ke-3 sebelum OFA membalas menerusi gol penyamaan Asrul Azrin Omar beberapa minit kemudian.

Kealpaan barisan pertahanan MIYB dihukum buat kali kedua apabila OFA menjaringk­an gol pada minit ke-16 hasil jaringan Izwan Firdaus Ahmad namun MIYB tak berputus asa dan berjaya liputan yang dianjurkan pihak E&O sebelum ini.

“Inilah sumbangan dan ucapan terima kasih di atas segala kerjasama yang diberikan dari dulu hingga ke hari ini dan pelbagai aktiviti lain pula akan diadakan pada tahun akan datang,” katanya. mendapatka­n gol penyamaan tiga minit kemudian menerusi Muhammad Faris Harizan.

Pujian harus diberikan kepada anak buah OFA bimbingan Rosli Suparlan apabila berjaya mengucar-kacirkan pasukan lawan namun barisan muda MIYB enggan mengalah dan berjaya menghasilk­an gol ketiga pada minit ke-19 jaringan Muhammad Sariful dan kekal hingga tamat perlawanan separuh masa pertama.

Babak separuh masa kedua ternyata tampak seimbang dengan serangan bertali arus kedua-dua pasukan namun faktor usia menjadi penghalang buat OFA untuk terus mengekang serangan tanpa henti MIYB.

Anak buah didikan Muhammad Amirul Abdullah terus bernafsu biarpun OFA berjaya menjaringk­an gol ketiga pada minit ke-32 oleh Mohd Yusnizal Berahim dan mereka tidak terkejut malah terus menggandak­an serangan demi serangan.

Kemenangan ternyata memihak kepada MIYB apabila berjaya mendapatka­n

 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia