Harian Metro

Abreu sertai kelab ke-26

-

Montevideo: Penyerang Uruguay, Sebastian Abreu

semalam memecahkan rekod dunia apabila menandatan­gani kelab ke-26 dalam kariernya dengan menyertai Audax Italiano dari Chile.

Pemain berusia 41 tahun itu yang membuat 70 penampilan antarabang­sa antara 1996 dan 2012 berpindah ke kelab utama Audaz selepas meninggalk­an kelab divisyen dua, Puerto Montt.

“Penyerang Uruguay itu

 Cutrone curi tumpuan pada minit ke-109

(gambar)

“Bila fikirkan semula, kelmarin saya berada di Primavera (bersama pasukan remaja Milan) dan sekarang bergembira di San Siro bersama penyokong yang hebat adalah sesuatu yang menakjubka­n,” kata Cutrone yang dilayangka­n kad kuning kerana menanggalk­an jersi ketika meraikan jaringan selepas menyumbat gol.

“Saya fikir kemenangan ini bagus untuk moral kerana perlawanan dengan musuh setempat ini tidak boleh dianggap perlawanan biasa.

“Sekarang kami mahu menikmati kemenangan ini dan bermula esok (hari ini), kami akan memikirkan mengenai cabaran menentang Fiorentina.”

Milan turun beraksi dengan menduduki tangga ke-11 saingan Serie A, 21 mata di belakang pendahulu Napoli sekali gus menjadikan memecahkan rekod dunia Guinness bagi pemain yang mewakili kelab paling banyak dalam sejarah bola sepak,” jelas satu kenyataan terbaru kelab berkenaan.

Abreu menyamai rekod bekas penjaga gol Jerman, Lutz Pfannensti­el yang sudah bersara dengan menyertai 25 kelab apabila dia menyarung jersi Puerto Montt, beberapa bulan lalu.

“Kami memenangi liga, Piala Chile dan Copa Sudamerica­na akan menjadi Piala Itali dan Liga Europa menjadi gelanggang untuk mereka merebut kejuaraan musim ini.

Bagaimanap­un ia kekalahan ketiga berturut-turut buat Inter yang kini berada di tempat ketiga Serie A, lima mata ketinggala­n dengan pendahulu.

Inter yang dikendalik­an Luciano Spalletti mula hilang rentak selepas bermula cemerlang musim ini dan memerlukan kemenangan menerusi sepakan penalti untuk mengatasi pasukan divisyen tiga, Pordenone pada pusingan terakhir.

Inter lebih menguasai babak pertama meskipun pemain Milan, Giacomo Bonaventur­a mempunyai peluang untuk memecah kebuntuan pada minit ke-18 apabila tandukanny­a ditepis keluar Samir Handanovic. AFP penyertaan ke-17 saya bersama pasukan di kejohanan CONMEBOL,” katanya menerusi Twitter.

Abreu turut pernah beraksi untuk Deportivo La Coruna dan Real Sociedad di Sepanyol.

Detik yang paling diingatiny­a adalah apabila dia menjaringk­an gol kemenangan menerusi sepakan penalti pada separuh akhir Piala Dunia 2010 ke atas Ghana dengan menggunaka­n teknik sepakan ‘Panenka’. – AFP

 ??  ??
 ??  ?? CUTRONE (kiri) menjaringk­an gol ketika bertemu Inter Milan di Stadium Giuseppe Meazza, semalam.
CUTRONE (kiri) menjaringk­an gol ketika bertemu Inter Milan di Stadium Giuseppe Meazza, semalam.
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia