Harian Metro

SINOPSIS TV

- TV3, 10 malam UNDERWORLD: AWAKENING TV3, 6.30 petang BILO NOGORI JUPO KELATE TV3, 7 malam KEKASIH PAKSA RELA TV3, 9 malam CINTA HATI BARU

Mengisahka­n gadis bernama

Eve yang berdarah Lycans dan puntianak menjadi buruan binatang buas.

Eve disimpan di dalam makmal sebagai bahan penyelidik­an untuk mencari vaksin kepada wabak yang melanda penduduk di bandar itu, tiba-tiba meloloskan diri.

Watak utamanya, Selena turut ditempatka­n di situ sejak 12 tahun lalu, selepas menjadi buruan mangsa dan terpisah dengan kekasihnya, Michael Corvin.

Selena tidak menyangka bayangan disangkany­a sebagai Michael, yang pernah dilihatnya ialah Eve. Telepati yang dirasai mereka menguatkan lagi perasaan Selene bahawa gadis berusia 12 tahun itu ialah anaknya dengan Michael.

Selena dipertemuk­an dengan Mek Nab tetap mengatakan bukan kerana Noah orang luar menyebabka­n dia tidak setuju, tapi alasannya Nik Safya baru mula kerja dan bapanya seorang pesara, mereka sepakat untuk membuat majlis secara kecil-kecilan sahaja.

PELAKON: Nazrief Nazri, Didie Alias, Kuna dan Mia Ahmad. anaknya itu bagaimanap­un masih mengesan Michael, yang menghilang­kan diri selepas menemui lelaki itu yang turut disimpan di makmal terbabit.

Rentetan cerita juga semakin memuncak dengan kemunculan Eve yang mempunya kekuatan luar biasa.

PELAKON: Kate Beckinsale, Stephen Rea, Michael Ealy, Theo James dan India Eisley. Adham sakit hati apabila Rosnaida ingin bekerja di Amerika Syarikat dan enggan pulang ke tanah air. Oleh kerana bengang dengan sikap isterinya itu, Adham memarahi Hanan. Namun, Hanan pandai mengambil hati Adham sehingga berjaya meredakan kemarahann­ya.

PELAKON: Remy Ishak, Ain Edruce, dan Intan Najuwa. Anith Fitriah dan Nik berada di dalam kereta, tanpa disangka kereta yang dipandu Anith terbabit dalam kemalangan dan mereka cedera parah.

Bagaimanap­un, apabila Fitriah sedarkan diri, dia dimaklumka­n yang Nik sudah meninggal dunia.

PELAKON: Aiman Hakim, Indah DFKL, Jaja Ileyas DFKL dan Helmi Hakim.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia