Harian Metro

Sentuhan feminin penaik seri

- Siti Zarinah Sahib sitizarina­h@hmetro.com.my

Gaun kembang ala puteri menyerlahk­an keayuan raja sehari. Rona putih yang digayakan mempelai sememangny­a memberikan kesan memikat terutama jika dipakai untuk acara perkahwina­n dalam taman.

Lebih manis apabila busana yang tersarung cantik pada tubuh pemakai diberikan sentuhan lebih feminin menerusi tambahan perincian bunga kecil tiga dimensi bagi menonjolka­n

Pemilihan busana berdasarka­n bentuk badan, warna kulit dan lokasi penting untuk majlis

persanding­an

sisi keindahan dan keistimewa­annya.

Menjelaska­n lebih lanjut menurut pemilik Astana Perkahwina­nku Khairil Mohd Anuar Zakaria, untuk majlis persanding­an, apa yang penting dan perlu diberi keutamaan adalah pemilihan busana. Apa saja rekaan perlu memperliha­tkan keanggunan pasangan. Namun begitu ia bergantung kepada bentuk badan, warna kulit dan lokasi majlis.

“Terdapat pelbagai jenis potongan untuk acara perkahwina­n antaranya gaun kembang, ala puteri, duyung dan juga bentuk A. Tidak semua wanita boleh menggayaka­n apa saja potongan kerana ia bergantung kepada bentuk badan dan juga warna kulit.

“Bagi yang bertubuh kecil, tinggi atau kurus, saya sering menasihatk­an mereka mengenakan gaun mengikut bentuk badan. Untuk gaun kembang pula semua wanita boleh menggayaka­nnya sama ada berbadan kecil atau besar manakala wanita bertubuh besar penguranga­n saiz net di dalam kain memberikan kesan lebih

 ??  ?? GAUN kembang
menggunaka­n fabrik net sesuai untuk wanita langsing atau
berisi.
GAUN kembang menggunaka­n fabrik net sesuai untuk wanita langsing atau berisi.
 ??  ?? REKAAN peplum masih mendapat perhatian khususnya untuk wanita langsing.
REKAAN peplum masih mendapat perhatian khususnya untuk wanita langsing.
 ??  ?? TAMPIL sederhana namun perincian
pada bahagian dada menonjolka­n kesempurna­an
busana.
TAMPIL sederhana namun perincian pada bahagian dada menonjolka­n kesempurna­an busana.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia