Harian Metro

Gol Heung Min penyelamat Spurs

-

London: Mauricio Pochettino menegaskan beliau tidak bimbang Tottenham kehilangan kedudukan empat tangga teratas biarpun seri 1-1 dengan West Ham, awal pagi semalam.

Anak buah Pochettino terpaksa berpuas hati dengan

satu saya seorang yang amat pemalas.

“Saya suka datang ke hotel dan tidak mahu sesiapa bimbang kerana saya bukannya tinggal di bilik berkeluasa­n dua meter persegi.

“Saya berada di apartmen yang mana saya memiliki keselesaan dan sokongan, seperti juga berada di rumah. Jika mereka bimbang sama ada saya selesa, gembira dan mendapat sokongan, saya juga merasainya.

“Jika mereka mahu saya tinggal di rumah yang saya tidak suka, kesunyian, jauh daripada pembantu, sudah pasti saya akan sedih dan orang yang sedih tidak boleh bekerja dengan baik.”

Jurulatih berusia 54 tahun itu tersinggun­g dengan laporan beliau tidak gembira dengan kekangan kewangan kelabnya, jika dibandingk­an dengan pendahulu liga Manchester City, membayangk­an beliau tidak lagi bersemanga­t dengan tugasnya di United. - AFP mata dalam aksi musuh setempat London di Wembley selepas mensia-siakan banyak peluang yang gagal dimanfaatk­an.

Tottenham memerlukan rembatan jarak jauh pemain Korea Selatan, Son Heung Min

ketika perlawanan berbaki enam minit untuk mengelak kekalahan selepas rembatan Pedro Obiang sejauh 25 meter memberikan West Ham gol pendahulua­n pada babak kedua.

Pasukan utara London itu kini tiga mata di bawah Liverpool di tangga keempat dalam perebutan ke Liga Juara-Juara menerusi kelompok empat teratas.

Namun pengurus Tottenham Pochettino tetap yakin pasukannya mampu menempah tiket ke pertanding­an kelab elit Eropah itu.

“Saya tidak bimbang, kami berada di pertengaha­n musim. Kami terlepas peluang hari ini tapi saya fikir kami begitu hampir,” katanya.

“Saya berpuas hati dengan kesungguha­n mereka tapi tidak gembira dengan keputusann­ya.

“Kami berhak menang tapi inilah bola sepak dan kami perlu menerima hakikat.” AFP

 ??  ??
 ?? Jose Mourinho ?? MOURINHO
Jose Mourinho MOURINHO
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia