Harian Metro

Sneijder perkasa Al Gharafa

- Reuters

 Barca sambar Coutinho dengan nilai RM768.86 juta

Barcelona menandatan­gani Philippe Coutinho disebabkan mereka diberikan potongan harga istimewa daripada harga asal yang diletakkan Liverpool pada Doha: Wesley Sneijder mendakwa, dia menolak tawaran beberapa pasukan lain semata-mata kerana mahu bermain di Qatar.

Bekas pemain Ajax, Real Madrid dan Inter Milan itu gembira dapat berada di Timur Tengah untuk menyertai Al Gharafa dan tidak sabar beraksi selepas musim mengecewak­an di Liga Perancis bersama Nice.

Pemain berusia 33 tahun itu mengikat kontrak 18 bulan dengan pasukan di pertengaha­n liga Qatar itu dan akan beraksi seawal Jumaat ini ketika Al Gharafa menentang Al Ahli.

“Secara jujurnya, saya ke mari untuk bermain bola sepak,” kata Sneijder ketika sidang akhbar di Hotel Four Seasons di Doha, kelmarin.

“Terdapat spekulasi yang menyebut saya akan ke Amerika Syarikat, China tetapi tiada pula spekulasi saya ke Qatar,” katanya.

Menurut sumber terdekat dengan bintang Belanda itu, dia juga mendapat tawaran dari kelab Mexico dan Brazil. (RM768.86 juta) di antara dua kelab berkenaan.

Pengarah Barcelona, Albert Soler berkata, pada September lalu kelabnya sudah melupakan usaha untuk mendapatka­n perancang Brazil itu kerana Liverpool meletakkan tanda harga sebanyak 200 juta euro (RM959.26 juta).

“Kelab sentiasa berminat untuk menandatan­gani

“Sudah tentu ada banyak tawaran dan datang dari mana saja tetapi saya gembira pilih Al Gharafa. Saya tak sabar untuk berlatih esok Coutinho. Perbezaan pada musim panas lalu dan ketika ini adalah potongan harga yang besar,” kata Mestre kepada wartawan ketika majlis rasmi memperkena­lkan Coutinho selaku pemain Barcelona.

“Kami tidak akan beritahu jumlahnya kerana Liverpool tidak mahu kami lakukannya, tetapi ada potongan harga yang besar.” dan membantu kelab ini,” katanya.

Menurutnya, dia tidak bimbang beraksi di Qatar yang dikritik hebat sejak dipilih menjadi tuan rumah Piala Dunia 2022 terutamany­a mengenai isu hak asasi kemanusiaa­n dan rasuah.

“Saya tidak risau dan datang ke sini hanya mahu bermain bola sepak,” katanya. - AFP

 ??  ?? COUTINHO ketika sesi pengenalan di Barcelona.
Barca. COUTINHO sah milik
COUTINHO ketika sesi pengenalan di Barcelona. Barca. COUTINHO sah milik
 ?? Wesley Sneijder ?? SNEIJDER (kiri) pada sidang media di Qatar. Sudah tentu ada banyak tawaran dan datang dari mana saja tetapi saya gembira pilih Al Gharafa. Saya tak sabar untuk berlatih esok dan membantu kelab ini”
Wesley Sneijder SNEIJDER (kiri) pada sidang media di Qatar. Sudah tentu ada banyak tawaran dan datang dari mana saja tetapi saya gembira pilih Al Gharafa. Saya tak sabar untuk berlatih esok dan membantu kelab ini”

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia