Harian Metro

Kizzire juara Terbuka Sony

-

Los Angeles: Patton Kizzire

melakukan par pada lubang playoff keenam semalam untuk mengalahka­n James Hahn, sekali gus merangkul kejuaraan kedua

(gambar)

dalam Jelajah PGA AS musim ini pada Terbuka Sony di Hawaii.

Playoff enam lubang itu melengkapk­an hari yang mana Kizzire perlu bersabar di Waialae di Honolulu.

Pemain AS itu membenam par pada sembilan lubang pertama sebelum eagle pada lubang ke-10 membantuny­a berkongsi sebagai pendahulu.

Selepas satu lagi birdie dan satu bogey dia menamatkan aksi dengan 68 bagi 17 bawah par 263 keseluruha­n.

Hahn sudah berada di rumah kelab dengan 17 bawah par selepas catatan mengagumka­n 62 pada pusingan akhir dan mereka memerlukan setengah dozen lubang lagi sebelum pemenang diketahui.

“Ia tidak semestinya bagus tapi seronok untuk berakhir sebagai pemenang,” kata Kizzire. “James bertindak hebat pada pusinganny­a hari ini.”

Kizzire, yang menang di Mayakoba di Mexico November lalu, muncul pemenang pertama memenangi dua kejuaraan dalam jelajah itu bagi musim 2017-18 apabila dia menamatkan cabaran Hahn di lubang ke-17 par-tiga.

“Ia playoff maraton,” ujar Kizzire. “Saya berharap dapat melakukan eagle pada lubang pertama playoff tapi ia berakhir dengan pantas dan saya terfikir untuk menggunaka­n peluang sebaik mungkin.” - AFP di kaca televisyen apabila menyepak Carlos ketika masih terjatuh, insiden yang mengingatk­an kembali apa yang berlaku kepada David Beckham pada Piala Dunia 1998, sebelum melayangka­n kad kuning kedua buat pemain malang itu.

“Dia memberitah­u saya dia tidak tidak pernah mahu menyepak pemain itu dan dia merasakan ditolak dari belakang,” kata presiden Nantes, Waldemar Kita selepas bercakap dengan Chapron.

“Ia sesuatu yang lawak. Saya menerima 20 mesej dari seluruh dunia memberitah­u saya pengadil ini lawak,” kata Kita kepada TV Perancis.

“Apa yang anda mahu saya katakan? Jika saya bercakap banyak saya akan dipanggil mengadap suruhanjay­a etika. Kami tidak ada hak untuk berkata apa-apa.”

Pemain tengah Nantes, Valentin Rongier yang melihat dengan jelas insiden berkenaan, meminta pengadil berkenaan dikenakan penggantun­gan panjang.

“Dia kata terjatuh, tapi saya tahu dia menyepakny­a,” kata Rongier kepada Canal.

“Saya tahu ia sangat sukar buat pengadil tetapi anda perlu mempersoal­kannya dari semasa ke semasa... Apabila kami melakukann­ya, kami akan digantung 10 perlawanan.” - AFP

 ??  ??
 ??  ?? CHAPRON (kanan) melayangka­n kad merah kepada Carlos.
CHAPRON (kanan) melayangka­n kad merah kepada Carlos.
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia