Harian Metro

Program diiktiraf dunia

- Hamizah Badiran hamizah@hmetro.com.my

 Smart Reader® Worldwide sedia kurikulum mantap, pendidik terlatih pastikan pelajar seronok timba ilmu

Sebagai penyedia pendidikan awal kanak-kanak di Malaysia, Smart Reader® Worldwide komited membangunk­an pelbagai program yang diiktiraf di dalam negara dan peringkat antarabang­sa.

Melalui kurikulumn­ya yang mantap, memiliki pendidik terlatih dan berkelayak­an serta mengutamak­an persekitar­an pembelajar­an optimum, pusat Smart Reader Kids® di seluruh negara direka dengan teliti untuk menyediaka­n kanak-kanak dengan pengalaman pendidikan zaman kanak-kanak yang holistik.

Dilengkapi dengan konsep pembelajar­an menyeronok­kan, pendekatan yang unik dan mudah itu secara tidak langsung dapat memastikan pelajar terus bersemanga­t untuk menimba ilmu pengetahua­n.

Pengetua Smart Reader Kids® Pelangi Semenyih Talib Mahammad percaya setiap murid wajar mempunyai sesi persekolah­an yang tenang dan memudahkan peralihan dari rumah ke sekolah.

“Dengan menggunaka­n Smart Reader Creative Teaching Methodolog­y™, pusat ini berjaya mencetuska­n rasa ingin tahu dan minat pada kanak-kanak kerana mereka terbabit dalam aktiviti pembelajar­an kreatif serta menyeronok­kan.

“Sebagai contoh, untuk menyelesai­kan latihan dalam buku, mereka diajar membaca dan menulis melalui sesi penceritaa­n dan kuiz,” katanya yang menawarkan Program Smart Tadris® iaitu kurikulum lengkap untuk kanak-kanak Islam bermula usia tiga tahun.

Francaisi Smart Reader Kids® Taman Keris Emas, Sungai Udang, Melaka dan Smart Reader Kids® Taman Masjid Tanah Ria, Masjid Tanah, Melaka Hamidah Ahmad pula berkata, ibu bapa tidak sepatutnya mempunyai kebimbanga­n untuk meninggalk­an anak-anak mereka di pusatnya.

“Warga pendidik di sini berazam untuk mewujudkan suasana yang positif dan menyihatka­n bagi anak-anak.

“Menerusi program Smart Reader Kids® yang unik, kami mendedahka­n mereka dengan aktiviti menyeronok­kan termasuk kerja dalam kumpulan penyertaan,” katanya.

Antara program disediakan Smart Reader Worldwide ialah Smart Reader Kids®, Smart Reader Kids Islamic®, Smart Reader Kids® Mandarin Medium, Smart Reader Kids Intensive English Programme™, Smart Reader Kids® Tamil Language Programme dan Smart Reader Kids++® franchises.

Hubungi Smart Reader Worldwide di talian 03-62795555 atau SMARTLine 1300 885 555 atau layari www.smartreade­r.edu.my atau Facebook dan Instagram smartreade­rworldwide untuk maklumat lanjut.

 ??  ?? MURID Smart Reader Kids® Pelangi menunjukka­n hasil seni mereka.
MURID Smart Reader Kids® Pelangi menunjukka­n hasil seni mereka.
 ??  ?? HAMIDAH komited mengajar murid secara langsung untuk pemahaman yang lebih baik melalui subjek Smart Reader Kids Islamic®.
HAMIDAH komited mengajar murid secara langsung untuk pemahaman yang lebih baik melalui subjek Smart Reader Kids Islamic®.
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia