Harian Metro

Gomis harap keserasian dicapai secepat mungkin

- Attirmidzi­e Rahman sukanteam@nstp.com.my

Kota Bharu: Pemain import Kelantan, Morgaro Gomis berharap keserasian antara pemain dapat dicapai segera dalam Piala Super Boost SportsFix sebagai persediaan sebelum menghadapi Liga Super musim ini.

Pemain posisi tengah bertahan itu berkata, perlawanan pertama menentang kelab Persija Jakarta, di Stadium Nasional Bukit Jalil, semalam sangat penting untuk pemain.

“Musim baharu ini Kelantan tampil dengan semangat dan azam membara dan pastinya saya sebagai pemain turut mempunyai keinginan untuk mencipta kejayaan bersama Kelantan.

“Untuk itu, saya mengingatk­an diri saya dan semua pemain agar dapat memanfaatk­an sepenuhnya pengalaman berdepan pasukan Persija Jakarta.

“Penyertaan dalam Piala Super Boost ini sekali gus dapat membentuk keserasian lebih awal antara pemain dan diharap berguna untuk pasukan sebelum mengharung­i Liga Super,” katany.

Pada masa sama, pemain berdarah campuran Perancis dan Senegal itu turut memaklumka­n sudah memberitah­u kepada rakan import baharunya, Ferdinand Sinaga, Bruno Lopes dan Cassio Fransisco Jesus mengenai atmosfera sebenar bersama pasukan ini.

“Saya beritahu kepada mereka mengenai atmosfera pasukan ini termasuk semangat penyokongn­ya dalam setiap perlawanan.

“Saya harap semua pemain termasuk import mampu menjadikan tahun ini tahun kebangkita­n pasukan Kelantan,” katanya.

Semalam Kelantan mewakili Malaysia menentang pasukan Persija Jakarta dari Indonesia dalam aksi pembukaan dalam saingan tiga penjuru Piala Super Boost SportsFix.

Selain Persija Jakarta, skuad Kijang Merah itu turut berdepan pasukan terkemuka Thailand, Ratchaburi pada 20 Januari ini di gelanggang sama.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia