Harian Metro

N HATI KERING

-

ah rugi ratusan ribu ringgit diiktiraf usahawan muda Projek ECER

unjuk ajar kannya diri untuk

dan baru beroperasi lima bulan, tetapi mula dikenali pelanggan, manakala setiap bulan mampu memperoleh pendapatan RM3,000 hingga RM5,000,” katanya.

Shahrul berkata, dia tetap memilih perniagaan sama kerana sebelum ini sudah mempunyai pengalaman tetapi diperkuatk­an dengan gaya pengurusan perniagaan yang lebih baik selepas mengikuti kursus di Empower ECER.

Menurutnya, dia merancang untuk menambah mesin pencetak di kedainya berikutan permintaan kini kian meningkat dan setiap tempahan yang dihasilkan mampu siap dalam tempoh 23 jam, manakala bagi pelanggan yang mempunyai reka bentuk sendiri boleh disiapkan hanya dalam masa lapan jam.

Sementara itu, Pengurus Projek Empower ECER Hulu Terengganu Surain Kanda berkata, ECER Hulu Terengganu memilih Shahrul sebagai ikon muda yang berjaya kerana mampu bangkit dalam waktu singkat selepas mendapat tunjuk ajar melalui langkah pemasaran yang tepat.

“Kami berbangga melihat pencapaian anak muda ini kerana dia boleh mencetuska­n keberanian golongan muda untuk menjadikan perniagaan sebagai pekerjaan mereka.

“Walaupun pernah jatuh, tetapi peserta kita ini menunjukka­n komitmen tinggi untuk berjaya dalam perniagaan, oleh itu kita angkatnya sebagai ikon yang boleh dicontohi anak muda lain,” katanya.

 ?? Mohd Shahrul ?? ka ak Akibat tersilap percaturan saya mengalami kerugian dalam perniagaan itu, walaupun melalui keadaan perit akibat kerugian dalam perniagaan itu tetapi saya terus menumpukan perhatian dalam perniagaan yang sama”
Mohd Shahrul ka ak Akibat tersilap percaturan saya mengalami kerugian dalam perniagaan itu, walaupun melalui keadaan perit akibat kerugian dalam perniagaan itu tetapi saya terus menumpukan perhatian dalam perniagaan yang sama”

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia