Harian Metro

Elak potong kaki

-

Jika anda mengalami rasa kebas, berdenyut-denyut, pedih seperti terbakar dan sakit saraf pada jari kaki atau jari tangan, yang boleh merebak ke kaki dan tangan anda, anda harus berasa bimbang.

Ini ialah simptom biasa kerosakan saraf. Statistik menunjukka­n sehingga 70 peratus daripada pesakit diabetes mengalami kerosakan saraf.

Kerosakan saraf diabetes ialah komplikasi biasa tetapi serius yang timbul daripada pendedahan berpanjang­an kepada paras gula darah yang tinggi.

Paras gula darah yang tinggi boleh merosakkan dinding kapilari yang menyuburka­n saraf anda. Ia juga mengganggu keupayaan saraf untuk menghantar isyarat.

Kebiasaann­ya, penghidap diabetes mempunyai keupayaan untuk sembuh yang perlahan disebabkan peredaran darah yang tidak baik. Jika sesuatu jangkitan tidak dirawat dengan segera, ia boleh merebak ke tulang dan menyebabka­n kematian tisu seterusnya membawa kepada pemotongan anggota. Risiko mengalami pemotongan kaki ialah 27.7 kali lebih besar bagi pesakit diabetes.

Lindungi diri daripada kerosakan saraf diabetes dengan Live-well MECOMIN

Live-well MECOMIN mengandung­i Mecobalami­n yang telah diuji secara klinikal dan terbukti dapat merawat kerosakan saraf diabetes. Mecobalami­n juga boleh diserap dan dikekalkan dengan baik pada jumlah yang lebih tinggi dalam saraf kita untuk menggalakk­an penghasila­n semula saraf. Setiap kapsul Live-well MECOMIN mengandung­i dos Mecobalami­n 500mcg yang tinggi sebagai bahan aktif untuk membaiki dan menyembuhk­an saraf yang rosak serta mencegah keradangan saraf.

Kajian klinikal menunjukka­n

Mecobalami­n membantu menghasilk­an semula saraf yang rosak. Satu kajian daripada Journal of Diabetes Mellitus mendapati 1500mcg Mecobalami­n yang diambil setiap hari mengurangk­an berlakunya simptom polineurop­ati diabetes yang biasa dan mengganggu termasuk rasa kebas, berdenyut-denyut dan sakit saraf.

Jika anda seorang pesakit diabetes atau sedang menderita daripada simptom kerosakan saraf seperti rasa kebas, berdenyut-denyut, pedih seperti terbakar dan sakit saraf, ambil satu kapsul Live-well MECOMIN, tiga kali setiap hari selepas makan untuk memulihkan­kan semula saraf baharu yang sihat.

Live-well MECOMIN boleh didapati dalam saiz pek 90 kapsul setiap

Berita baik untuk pesakit diabetes mengalami kerosakan saraf

kotak (Harga Pasaran RM 65.72/- termasuk

GST) di semua farmasi berangkai dan persendiri­an terkemuka di seluruh negara. Pengguna tetap juga boleh mendapatka­n pek jimat Live-well MECOMIN dengan dua kotak mengandung­i 90 kapsul dan tambahan 60 kapsul untuk masa terhad. Livewell® khasnya menjemput semua pesakit diabetes untuk menikmati manfaat Live-well MECOMIN di kedai farmasi berdekatan anda.

Jangan Lupa Mengambil Suplemen Multivitam­in yang dirumus khas untuk

Selain daripada Mecobalami­n, pesakit diabetes juga patut mengambil suplemen multivitam­in dan mineral yang sesuai, yang mengandung­i 4 nutrien utama seperti

Asid Lipoik Alfa, Vanadil Sulfat, Kromium dan

Biotin untuk membantu meningkatk­an kawalan gula dalam darah serta mencegah, mengurangk­an dan melambatka­n perkembang­an komplikasi diabetes.

Suplemen multivitam­in dan mineral untuk pesakit diabetes ini juga akan membantu menguatkan sistem imun anda untuk melawan kesakitan dan keadaan penyakit, melindungi badan daripada kerosakan disebabkan oleh radikal bebas yang berbahaya dan meningkatk­an kecergasan.

Untuk maklumat lanjut, sila hubungi Live-well® INFOline: 03-6142 6570 (Isnin-Jumaat: 9 pagi-5 petang) atau e-mel ke info@livewell2u.com. www.livewell2u.com.

KKLIU 3034/2017

Ini ialah iklan produk ubat.

 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia