Harian Metro

Gah Terbuka Amatur Terengganu

- Rosli Ilham sukan@hmetro.com.my

 Sazanur menang dengan perbezaan dua pukulan

Pemain golf skuad Sukan Malaysia (SUKMA) Selangor, Sazanur Iman Salehin muncul juara kategori gross lelaki pada Kejohanan Terbuka Amatur Terengganu di Kelab Golf Desa Dungun (KGDD), baru-baru ini.

Sazanur, 21, mengumpul 220 pukulan mengatasi Mohd Firdaus Sabri di tempat kedua dengan perbezaan dua pukulan manakala Yang Fatt Hoe juga dari Selangor di tempat ketiga dengan 223 pukulan.

Bakat baru, Winnie Ng Yu Xuan, 17, dari Kuala Lumpur pula muncul juara kategori gross wanita menewaskan Tan Wei Yen manakala Nordiyana Aqilah Khalim muncul di tangga ketiga.

Bagi kategori nett lelaki, Sazali Mohamad dari Terengganu muncul juara dengan 195 pukulan manakala Izaz Zakuan Zaki di tempat kedua 196 pukulan dan Muhamad Kall Danish ketiga dengan 199 pukulan.

Kategori nett wanita menyaksika­n Nasrin Nazifa Haris Bashah mendapat tempat pertama dengan 203 pukulan manakala Nur Syazari Amanina tempat kedua dengan 209 pukulan dan Mazita Mahmood ketiga dengan 215 pukulan.

Sharizal Yahaya dari Terengganu muncul juara kategori VIP menewaskan David Thong di tempat kedua manakala Mohd Nazri Putih di tempat ketiga.

Bagi kategori special medal pula dimenangi Syafiq Alias manakala Mohd Yusri Mustaffa di tempat kedua.

Kejohanan selama dua hari itu disertai 200 pemain dari seluruh negara termasuk Korea Selatan dan Singapura.

Kejohanan edisi ke-10 itu dianjurkan bersama kerajaan negeri, Majlis Sukan Negeri Terengganu, Jabatan Pelanconga­n negeri dan Persatuan Golf Terengganu dengan menyediaka­n hadiah keseluruha­n bernilai RM25,000.

Penyampaia­n hadiah kepada pemenang disempurna­kan Datuk Din Adam dengan turut disaksikan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kuala Besut, Tengku Zaihan Che Ku Abdul Rahman dan Pegawai Daerah Dungun, Ibrahim Mohamad.

 ??  ?? DIN (dua kanan) bergambar bersama pemenang kejohanan golf Terbuka Amatur Terengganu di Kelab Golf Desa Dungun, baru-baru ini.
DIN (dua kanan) bergambar bersama pemenang kejohanan golf Terbuka Amatur Terengganu di Kelab Golf Desa Dungun, baru-baru ini.
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia