Harian Metro

Tak datang dengan Zizan Abah Iesya dah tiada

- Sudirman Mohd Tahir news@nstp.com.my

Kuala Lumpur: Pelakon Mira Filzah menafikan datang bersama dengan pelawak Zizan Razak pada Malam Gala Teater Ola Bola The

Kuala Lumpur: Penyanyi Hafiz Suip, 28, yang baru bergelar bapa lebih sebulan lalu berharap ibu bapa meneliti Musical yang berlangsun­g di Istana Budaya, malam kelmarin.

Mira atau Nur Amirah Filzah Badioezama­n dilihat duduk sebaris dan selang beberapa tempat dengan Zizan.

“Saya tidak datang dengan dia. Saya hadir bersama rakan perempuan yang juga kawan lama ketika menuntut di Universiti Teknologi MARA (UiTM).

“Kami datang, bersiap dan menaiki kereta bersama. Kebetulan, ketika saya berada dalam dewan tak sangka pula jumpa Zizan,” katanya kepada Harian Metro.

Mira yang juga pengacara program Nona di TV3 berkata, dia dengan Zizan masih berkawan.

“Macam saya pernah katakan

kandungan makanan tambahan sebelum diberikan kepada bayi.

“Saya tahu ada banyak produk makanan tambahan dikeluarka­n untuk orang dewasa dan bayi.

“Namun, sebagai ibu bapa, kita kenalah lebih peka dengan kandungann­ya lebih-lebih lagi jika mahu diberikan kepada bayi,” katanya mengulas mengenai isu makanan tambahan bayi yang menjadi bualan kebelakang­an ini.

Menurut bapa kepada Muhammad Riyadh Zafri itu, selain bayi, golongan ibu juga perlu memastikan makanan tambahan yang diambil bersesuaia­n.

“Saya bercakap berdasarka­n dahulu, saya dengan dia hanya kawan dan tidak lebih daripada itu. Malah, kami masih baik dan tidak pernah bergaduh pun,” katanya. pengalaman saya dan isteri. Sebelum ini, isteri pernah ambil makanan tambahan bagi meningkatk­an pengeluara­n susu.

“Namun, mungkin kerana ada kandungan yang tak sesuai dengan dirinya dan bayi, anak saya yang masih menyusu terpaksa berdepan beberapa masalah.

“Pada mulut anak saya timbul bintik-bintik merah seperti ruam. Jadi, sebagai pengajaran kepada semua, kenalah berhati-hati dan dapatkan nasihat doktor dulu sebelum ambil apa-apa produk makanan tambahan,” katanya.

Sehingga kini, Hafiz dan isterinya, Nureffy Jasreel Abdullah belum berkongsi gambar bayi mereka namun sudah membuka akaun Instagram khas.

Bapa pengacara Iesya Toh, iaitu Sanny Toh Abdullah, 65, disahkan meninggal dunia di Madinah selepas dirawat di unit rawatan rapi (ICU) di sebuah hospital di sana, kira-kira jam 11 pagi waktu Malaysia.

“Saya reda dengan pemergian abah. Rezeki abah apabila disolatkan di Masjid Nabawi.”

“Insya Allah arwah abah dikebumika­n di Baqi’ yang menjadi idaman semua umat Islam. Cuma, buat masa sekarang umi masih dalam perjalanan dari Makkah ke Madinah,” katanya kepada Harian Metro.

Terdahulu, Iesya atau Nor Iesyatirra­diah Sanny Toh, 35, berkata, bapanya ditempatka­n di ICU selepas rebah ketika menuju Makkah bagi menunaikan ibadah umrah.

Menurut Iesya, pemergian ibu bapanya bagi menunaikan umrah adalah hadiah daripadany­a dan dijangka pulang ke tanah air pada 14 Februari ini.

Iesya yang juga bekas pengacara program Selamat Pagi Malaysia (SPM) hanya menunggu berita dan laporan daripada Mutawif yang membawa kedua

 Meninggal di Madinah semalam

ibu bapanya.

Iesya yang kini hamil enam bulan akui sebak dan tidak boleh tidur sejak dimaklumka­n mengenai keadaan bapanya. “Saya terduduk selepas diberitahu abah meninggal dunia.

“Sejak semalam saya tidak boleh tidur. Hati saya sebak dan sayu mengenangk­an umi di sana,” katanya.

 ??  ?? MIRA Filzah
MIRA Filzah
 ??  ?? ZIZAN Razak
ZIZAN Razak
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia