Harian Metro

Penuh tenaga, kongsi nostalgia

-

Ternyata durasi pendek kemunculan semula Sheila On 7 (SO7) di Kuala Lumpur bukan penyebab untuk mereka tidak dirindui lebih mendalam.

Jelas pada kemunculan mereka di Konsert Sheila On 7 Live In Kuala Lumpur 2018 di Dewan Star Xpo, Kenanga Wholesale City Fashion Mall, malam kelmarin mempamerka­n luahan rindu bukan saja daripada band berasal dari Jogjakarta, Indonesia itu, tetapi peminat yang sentiasa membuka tangan dan berlapang dada menerima mereka.

Pada Mac 2016, SO7 turut mengadakan konsert di lokasi sama, sekali gus menyambut ulang tahun ke-20 penubuhan mereka.

Memulakan pukauan pentas dengan lagu Hari Bersamanya, jeritan terhadap band ini bermula sejak hampir 7,000 penonton memasuki ke ruang konsert.

Malah, penonton sudah mula beratur seawal jam 5 petang walaupun konsert dijadualka­n bermula jam 9 malam.

Jelas konsert yang memudakan rasa dan membuai jiwa ini memberikan yang menarik dan lancar sehingga hujung acara.

Pada usia 22 tahun S07, tenaga mereka bersatu teguh dengan penyegaran rasa yang diberikan melalui susunan muzik.

Jelas kematangan itu terbentuk kemas dalam perjalanan lagu yang diberikan. Muda dalam memberikan tenaga, namun cukup matang dan mantap dalam memberikan rasa dan jiwa.

Kemasan ini diperkuatk­an dengan permainan tatacahaya yang memberi mood serata dengan muzik dilontarka­n.

Bukan hanya bermain dengan sensitivit­i nostalgia yang pastinya dibawakan setiap penggila lagu SO7 ke konsert itu, namun mereka ‘bergerak’ kemas dan enak dalam durasi dua jam.

Perkataan terima kasih tidak lekang daripada mulut Duta (vokalis), Eross (gitar), Adam (bass) dan Brian (dram) sewaktu temu ramah bersama mereka yang diadakan sehari sebelum konsert.

Rasa itu terus disampaika­n Duta di pentas dalam keikhlasan menghargai ‘persahabat­an’ muzik dan rasa yang berantai antara mereka dan peminat mereka.

Untaian lagu Jadikan

Aku Pacar, Bila Kau Tak Disampingk­u, Itu Aku, Seberapa Pantas dan

Dan memberi histeria yang bukan sedikit buat

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia