Harian Metro

SINOPSIS TV

- TV3, 6.30 PETANG BUDAK BOYS TV2, 8.35 MALAM DIA ANAK JENERAL TV3, 7 MALAM TIADA ARAH JODOH KITA TV3, 10 MALAM MELANKOLIA

Kamarul tertembung Mastura di sebuah kedai buku. Mastura sedang mencari buku berjudul ‘Jaulah Mencari Ibrah’ yang diminta oleh bapanya. Kebetulan Kamarul mempunyai buku itu dan berjanji meminjamka­nnya kepada Mastura.

Pelakon: Nafiz Muaz, Nafiz Zaidi, Ashraf Muslim, Eyra Hazali, Jaja Illiyes dan Aida Khalida. Mengisahka­n seorang gadis bernama Syirin yang dibesarkan dengan cara ala tentera oleh bapanya, Leftenan Jeneral Datuk Hambali.

Dia mula rasa tertekan apabila mahu dijodohkan dengan pilihan bapanya. Pia tidak sedap hati apabila Fayyad menghilang­kan diri ketika mereka menghadiri sebuah majlis. Aathif mula risau apabila mengetahui wanita misteri yang menjadi igauannya adalah bakal adik iparnya.

Pelakon: Shukri Yahaya, Aprena Manrose, Livonia, Elfaeza Ul Haq dan Erwin Dawson.

Syirin mula mencari alasan untuk membantah keputusan bapanya. Pelbagai rintangan dilalui sehingga akhirnya dia bertemu seorang jejaka dan jatuh cinta.

Datuk Hambali tetap mahu menjodohka­n Syirin dengan Nukman, pegawai tentera yang juga anak Mustakim dan Saadiah.

Syirin dan Nukman berkawan baik sejak kecil. Mereka tidak bersetuju dengan hasrat Datuk Hambali dan berusaha mencari jalan untuk melepaskan diri.

Lakonan: Niena Baharun, Fattah Amin, Aida Khalida dan Fatimah Azzahra. Suhana berkeras tidak mahu berkahwin dengan Borhan. Suhana tetap memulakan tugasnya di kafe. Rakan Ariff, Shidi cuba membantu Ariff untuk mendekati Suhana. Ibu Ariff risau anaknya belum berumah tangga.

Pelakon: Nonny Nadirah Zainuddin, Aliff Aziz, Datuk Seri Idris Md Yusof, Amir Nafis Ma’arof, Norliza Abdullah dan Nurazneera Azizi.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia