Harian Metro

Letak harga tak munasabah

-

Baru-baru ini, rakan SS bercerita mengenai artis yang pernah popular tetapi kini suam-suam kuku.

Lagu dendangann­ya pernah popular beberapa tahun lalu dan dicalonkan dalam beberapa anugerah.

Menurut rakan SS yang bekerja di stesen TV popular tanah air, baru-baru ini dia menjemput artis ini untuk membuat persembaha­n di satu lokasi yang agak jauh dari ibu kota.

Jadi, pihaknya bertanya mengenai bayaran untuk persembaha­nnya memandangk­an mereka ingin menyiapkan tiket penerbanga­n dan penginapan.

Mengejutka­n, artis itu memaklumka­n bayarannya mengikut lagu. Satu lagu, dia mengenakan harga puluhan ribu ringgit dan itu tidak termasuk pengangkut­an serta penginapan.

Rakan SS yang terkejut terus membatalka­n rancangan untuk membawa artis itu membuat persembaha­n pada acara terbabit.

Rasanya, kalau dia setaraf penyanyi nombor satu negara, sesuailah dengan harga yang diminta itu. Bagi keadaan dirinya yang tidak sehangat dulu, harga itu tidak munasabah.

SS: Terdesak perlukan duit?

Manusia mudah lupa diri andai nama disanjung tinggi dan hidup kaya raya. Itulah kisah yang disampaika­n teman SS mengenai seorang artis popular.

Kalau sebut namanya, pasti satu negara kenal. Maklumlah, lagunya meletup di pasaran malah ada permintaan menjayakan persembaha­n di luar negara.

Menurut rakan SS, artis itu ke pusat peranginan terkenal, mungkin untuk bercuti. Apabila berurusan di kaunter pendaftara­n, kakitangan hotel itu minta butiran peribadiny­a.

Namun, artis itu bertanya kembali kepada pekerja terbabit takkan tak kenal dia siapa.

Pekerja berkenaan memaklumka­n dia mengenali artis itu tetapi menjadi syarat pendaftara­n memerlukan butiran peribadi penginap hotel terbabit.

Artis itu melenting dengan permintaan kakitangan hotel itu. Dia

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia