Harian Metro

TAMPIL EKSKLUSIF

- Lizam Ridzuan lizamridzu­an@nstp.com.my

Untuk memberi lebih keselesaan dan eksklusif kepada pelanggan, ruang pameran NZ Wheels Sdn

Bhd, pengedar sah kenderaan Mercedes-Benz di Malaysia diberi sentuhan baru.

Lokasi berkeluasa­n lebih 320,000 kaki persegi di Klang itu adalah pusat jualan pertama untuk jenama berkenaan sejak 1994 yang memenuhi piawaian Mercedes-Benz Presentati­on System II (MPS II) Global Walaupun perayaan Tahun Baru Cina sudah berlalu, UMW Toyota Motor Sdn Bhd (UMWT) terus menawarkan ganjaran menarik terhadap pelanggan setianya.

Terbaru sepanjang bulan ini, UMWT melancarka­n promosi istimewa dengan penjimatan sehingga RM15,000 selain nilai tambah melalui aksesori yang disediakan tanpa sebarang kos.

Selain itu, orang ramai juga berpeluang menyertai aktiviti Toyota Weekender di bilik pameran UMWT berhampira­n untuk mendapatka­n tawaran terbaru termasuk promosi ‘Get Fun, Get Bolder’ dengan Toyota Avanza 1.5X baru dengan gaya lasak.

Sepanjang aktiviti berkenaan, pelanggan boleh memilih rebat tunai RM1,000 atau menaik taraf tayar dan rim bernilai Autohaus dengan Indentiti Korporat (CI) standard.

Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Automotifn­ya, Datuk Samson Anand George berkata, sebanyak RM6 juta dilaburkan untuk setiap pusat jualan, servis dan alat ganti (3S) di dua lokasi termasuk di Johor Bahru dan terbaru di Klang, Selangor.

“Mercedes-Benz adalah pasaran utama NZ Wheels dan kami menyasarka­n untuk memperoleh margin keuntungan lebih positif serta khidmat selepas jualan terbaik selepas penambahba­ikan ini,” katanya.

Beliau berkata, NZ Wheels Klang Autohaus mampu memuatkan 17 kenderaan di ruang pameran dengan tiga ruang Pusat Prestasi

AMG selain 30 tapak penyelengg­araan yang boleh menampung 650 kenderaan sebulan.

Pusat pameran itu juga dilengkapi i-Showroom yang membolehka­n setiap model dipaparkan secara digital dengan skrin sesentuh bagi bertujuan mendedahka­n bakal

Ruang pameran NZ Wheels berwajah baru

pembeli mengenai ciri dan kelebihan setiap kenderaan.

Selain itu, ruang menunggu peribadi Star Lounge, khidmat mengambil dan menghantar kenderaan serta servis laluan pantas antara perkhidmat­an disediakan bagi memenuhi keperluan pelanggan.

Seramai 70 pekerja daripada bahagian jualan dan teknikal menyediaka­n perkhidmat­an terbaik dalam mengekalka­n jenama kenderaan premium Jerman itu sebagai pilihan terbaik mempertimb­angkan perkhidmat­an Toyota Capital.

Semua model ditawarkan didatangka­n dengan jaminan lima tahun tanpa had perbatuan (kecuali Hilux dengan had perbatuan 150,000km) selain waranti boleh dipindah milik kepada pemilik seterusnya. di dunia.

Selain 3S, antara lain ditawarkan ialah MercedesBe­nz Proven Exclusivit­y dengan rangkaian kenderaan terpakai (preowned) di bangunan khas termasuk kemudahan pandu uji.

NZ Wheels Klang Autohaus adalah satu daripada 33 pengedar sah jenama Mercedes-Benz di negara ini dan selain Klang dan Johor Bahru, cawangan lain terletak di Bangsar dan Kuantan.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ?? ANTARA model terpilih sepanjang promosi UMWT bulan ini.
ANTARA model terpilih sepanjang promosi UMWT bulan ini.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia