Harian Metro

RM78 juta untuk bina PPR di Kangar

-

Kangar: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak mengumumka­n pembanguna­n projek baru di Perlis membabitka­n peruntukan RM78 juta bagi pembinaan Projek Perumahan Rakyat (PPR) di Parlimen Kangar, di sini.

Projek PPR di Kangar itu adalah tambahan kepada senarai lapan projek untuk negeri Perlis dengan peruntukan lebih RM300 juta yang diluluskan sebelum ini.

Najib berkata, kerajaan Persekutua­n berupaya mengumumka­n projek tambahan di negeri ini susulan keadaan ekonomi negara kini yang berkembang pesat, ditambah dengan aspek kewangan berada di tahap mantap.

“Ia termasuk projek baru membabitka­n 500 rumah PPR di Kangar dengan peruntukan RM78 juta... dengan ini, ketiga-tiga Parlimen di Perlis mempunyai PPR masing-masing, ” katanya ketika berucap pada Majlis Perasmian Pusat Transforma­si Bandar (UTC) Perlis dan Ramah Mesra Perdana Menteri bersama Penjawat Awam negeri Perlis, di sini, semalam.

Hadir sama, isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor, Menteri Besar, Datuk Seri Azlan Man dan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Shahidan Kassim.

UTC Perlis yang dibina dengan kos RM35.5 juta hanya mengambil masa 10 minggu untuk disiapkan sebelum ia mula beroperasi sejak Oktober tahun lalu.

Pada majlis itu, Najib turut meluluskan peruntukan tambahan RM500,000 bagi pembinaan surau awam, laluan berbumbung dan pagar di UTC Perlis.

Selain PPR Kangar, Najib sebelum ini turut meluluskan dua lagi projek sama membabitka­n 500 unit PPR di Padang Besar dengan peruntukan RM78 juta dan 400 PPR di Arau (RM62.4 juta).

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia