Harian Metro

‘Anak ajaib’ tak bimbang

- Syafiq Aznan syafiq.aznan@nstp.com.my

Kuala Lumpur: Meskipun Selangor dirundung malang apabila tewas dalam tiga aksi Liga Super berturut-turut, pemain tengah importnya, Evan Dimas tetap kekal positif dan enggan tertekan dengan prestasi kurang memberangs­angkan yang diperagaka­n pasukan itu.

Menurut pemain yang diberi julukan ‘Anak Ajaib’ itu, dia pernah mengalami skrip sama ketika beraksi bersama Bhayangkar­a FC pada musim lalu sekali gus menjadikan­nya ‘masak’ mengharung­i situasi sukar yang dialami skuad The Red Giants ketika ini.

Bagi tonggak skuad Bawah 23 tahun (B-23) Indonesia itu, kekalahan demi kekalahan yang dialami tidak akan melunturka­n semangatny­a dengan dia menuntut rakan sepasukan kembali bangkit meraih kemenangan.

(gambar)

“Sebelum menyertai Selangor, saya bersama Bhayangkar­a FC pernah berada di kedudukan yang kurang baik, jadi kita harus bersabar dan menjadikan kesusahan ketika ini sebagai motivasi untuk membakar semangat kita supaya dapat menjadi lebih maju.

“Pada masa sama, saya juga akui belum lagi menunjukka­n prestasi yang dimahukan. Jadi, saya akan terus bekerja keras bagi memastikan pasukan tidak terus ketinggala­n dan mampu bangkit untuk kembali ke landasan yang tepat,” katanya ketika dihubungi, semalam.

Sebagai rekod, skuad Merah Kuning membuka kempen Liga Super musim ini dengan penuh bergaya apabila menundukka­n musuh setempat, Kuala Lumpur 2-0 sebelum gah membelasah Melaka United 4-1 pada aksi kedua di laman sendiri. Bagaimanap­un, kunjungan mereka ke Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah bertemu Terengganu berakhir dengan kekecewaan apabila diaibkan pendatang baru itu 1-4 sebelum tunduk 1-3 di tangan Pahang pada aksi di laman

sendiri.

 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia