Harian Metro

Tiga nafi noda gadis bawah umur Nasibkau baik Datin

-

14(a) Akta Kesalahan-Kesalahan Seksual Terhadap Kanak-kanak 2017, sabit kesalahan boleh dipenjara maksimum 20 tahun dan boleh dikenakan sebatan.

Sarawanank­umar pula dihadapkan dengan dua pertuduhan berasingan, manakala Dinesh satu pertuduhan atas kesalahan melakukan seks luar tabii terhadap mangsa sama.

Dia didakwa mengikut Seksyen 377C Kanun Keseksaan menawarkan­nya pertuduhan pindaan (menyebabka­n cedera parah).

Terdahulu, sebelum prosiding bermula, wanita yang cuba mengelak wajahnya daripada dirakam selepas menyedari kehadiran media memasuki galeri awam dalam keadaan marah dan tidak berpuas hati serta mengarahka­n pembantuny­a untuk menghubung­i peguamnya.

Dalam penghakima­nnya, Mohammed Mokhzani berkata, hukuman bon berkelakua­n baik terhadap tertuduh bukannya bermakna dia dibebaskan sebaliknya masih terikat dengan mahkamah selama tempoh yang ditetapkan. “Sekiranya tertuduh terbabit dengan sebarang aktiviti jenayah, tertuduh boleh dituduh semula dalam kes yang sama dan bakal dikenakan hukuman penjara,” katanya.

Mengikut pertuduhan pindaan, Rozita didakwa menyebabka­n kecederaan parah terhadap Suyanti Sutrinso, 19, dengan menggunaka­n sebilah dan sabit kesalahan boleh dipenjara sehingga 20 tahun dan dikenakan sebatan.

Semua kesalahan itu dilakukan ketiga-tiga tertuduh di sebuah rumah di dalam daerah Alor Gajah, sekitar jam 8.40 malam hingga jam 10.10 malam, pada 28 Februari lalu.

Timbalan Pendakwa Raya Azhar Mokhtar tidak menawarkan jaminan kerana bimbang tertuduh akan mendekati mangsa yang juga

 Wanita cedera pembantu rumah dikenakan bon berkelakua­n baik lima tahun

pisau berhulu biru, sebatang mop lantai, sekaki payung, sebatang rod besi berwarna biru, sebatang alat mainan kucing dan penyangkut baju berwarna putih yang digunakan sebagai senjata untuk menyerang.

Perbuatan itu didakwa dilakukan di sebuah rumah, Jalan PJU

7/30, Mutiara

Damansara, di sini antara jam 7 pagi dan 12 tengah hari, 21 Jun 2016 dan didakwa mengikut Seksyen 326 Kanun Keseksaan yang memperuntu­kkan hukuman penjara maksimum 20 tahun dan

denda.

 ??  ?? SURI rumah bergelar Datin dikenakan bon berkelakua­n baik oleh Mahkamah Sesyen, semalam.
SURI rumah bergelar Datin dikenakan bon berkelakua­n baik oleh Mahkamah Sesyen, semalam.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia