Harian Metro

Badi jentera Red Bull

-

dua hingga empat (per saat) atau sesuatu seperti itu.

Inilah yang saya dengar,”

 Hamilton akui pasukan lawan mampu jadi ancaman utama aksi sulung di Melbourne

kata pelumba berusia 33 tahun itu.

Ferrari merekodkan masa terpantas ketika ujian pramusim tetapi kebanyakan analisis ketika sesi berkenaan memperliha­tkan Mercedes masih berada di hadapan mereka dengan bekas juara, Red Bull sebagai pencabar

rapat.

Mercedes dan Red Bull memberi fokus kepada kepantasan di laluan lurus dan panjang serta ketahanan berbanding prestasi di Barcelona.

Pelumba Australia, Daniel Ricciardo dan pelumba Belanda berusia 20 tahun, Max Verstappen mengumpul tiga kemenangan pada musim lalu tetapi Mercedes jelas berada di tahap

(gambar)

paling

berlainan apabila memenangi 12 perlumbaan. Bos Red Bull, Christian Horner juga berkata, Mercedes masih dianggap sebagai pasukan pilihan bagi musim 2018.

“Saya fikir tahun ini pasti mengujakan kerana tahun lalu ada perbezaan yang besar di antara pasukan pada awal perlumbaan dan kemudian mereka semakin hampir,” kata Hamilton.

Hamilton berkata, dia masih belum menandatan­gani kontrak baru bersama pasukan tetapi berharap ia dapat dimuktamad­kan sebelum perlumbaan di Melbourne.

 ?? Lewis Hamilton ?? Mereka sudah melakukan beberapa naik taraf, daripada beberapa magnitud, dua hingga empat (per saat)”
Lewis Hamilton Mereka sudah melakukan beberapa naik taraf, daripada beberapa magnitud, dua hingga empat (per saat)”
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia