Harian Metro

Ahmad Idham diiktiraf APM

-

Kuala Lumpur: Pengarah dan penerbit filem Ahmad Idham Nadzri ditauliahk­an pangkat Lt Kolonel Bersekutu (PA) pada Majlis Pelancaran Penubuhan Pasukan Civil Defence Emergency Response Team (CDERT) daripada Ohhsem Network Sdn Bhd di sebuah hotel terkemuka di sini, kelmarin.

Pentauliah­an itu disempurna­kan

Ketua Pesuruhjay­a

Angkatan

Pertahanan Awam Malaysia (APM), AS Mejar Jeneral (B) Datuk KPj (PA) Azmy Yahya.

Ahmad Idham berkata, APM melihat kepekaan pihaknya terhadap keperluan ilmu pertahanan awam dalam kalangan kakitangan syarikat serta subsidiari yang dilantik terutama dalam menyediaka­n keupayaan menghadapi saat cemas pada bila-bila masa.

“APM Institut Akhbar Malaysia (MPI) menerima 347 penyertaan daripada 35 organisasi media bagi merebut Hadiah Kewartawan­an Malaysia MPI Petronas 2017 (HKM 2017).

HKM 2017 yang juga majlis tahunan dan menjadi landasan mengiktira­f karya kewartawan­an terbaik negara diadakan pada Julai 2018 bagi memberi laluan kepada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) dijangka Mei tahun ini.

Eksekutif Anugerah MPI, Salman Husni Abdollah berkata, penyertaan diterima kali ini sangat memberangs­angkan dengan penambahan 56 penyertaan berbanding berpendapa­t kepekaan pihak pengurusan tertinggi syarikat patut dijadikan contoh kepada syarikat swasta lain di dalam bersama-sama mewujudkan komuniti yang mampu membantu serta bersama di dalam memberi bantuan kecemasan khususnya jika berlaku dibawah kawal seliaan syarikat.

“Ilmu yang bakal diterima dapat memberi keyakinan kepada saya membantu ahli keluarga, serta orang awam yang ditimpa kecelakaan,” katanya. tahun lalu walaupun yuran masih dikekalkan.

Katanya, kategori Penulisan Rencana Cemerlang menerima penyertaan tertinggi dengan 46 penyertaan,

Foto Cemerlang (43), Kewartawan­an Foto Cemerlang (43), Dokumentar­i Video Terbaik

 ??  ?? AHMAD Idham
AHMAD Idham

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia