Harian Metro

Wenger puji disiplin, daya tahan Arsenal

-

London: Arsene Wenger memuji ‘disiplin dan daya tahan’ Arsenal selepas skuad kendaliann­ya itu layak ke suku akhir Liga Europa dengan menyingkir­kan AC Milan, awal pagi semalam.

Selepas menang 2-0 di Milan minggu lalu, Arsenal tidak lagi menoleh ke belakang apabila menewaskan wakil Itali itu 3-1 pada aksi timbal balik di Emirates untuk layak menerusi agregat 5-1.

“Kami menang

(gambar)

dua perlawanan dan menamatkan­nya (perlawanan kedua) dengan cara yang meyakinkan menentang pasukan yang kuat,” kata Wenger.

“Untuk menyelesai­kan kerja sentiasa sukar, terutama apabila anda memperoleh keputusan yang baik di tempat lawan dan anda kurang mengerti (apa yang akan berlaku) di antaranya.”

Milan begitupun terlebih dulu membuka tirai jaringan pada minit ke-35 apabila Hakan Calhanoglu melepaskan rembatan jarak jauh cantik untuk menggegar gawang Arsenal. Namun tuan rumah mengembali­kan kelebihan dua gol secara agregat dua minit kemudian apabila Danny Welbeck memperoleh penalti kontrovers­i dan menyempurn­akannya tetapi ia mencetus kemarahan pemain Milan.

Wenger dalam pada itu enggan mengkritik penyerangn­ya itu. “Anda dapat lihat pasukan kami bertindak balas dengan serta-merta dan kami sentiasa menyerang dan merbahaya,” kata Wenger.

“Saya akan melihatnya (video Welbeck terjatuh) sekali lagi dan akan memberikan pandangan jujur saya mengenainy­a. Saya akan memberitah­unya mengenai perasaan saya juga, jadi jangan bimbang.” - Reuters

 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia