Harian Metro

ANEH TAPI BERKESAN

-

kering sendiri.

AIR BERAS UNTUK RAMBUT

Kalau selebriti terkenal antarabang­sa, Blake Lively menggunaka­n mayonis bagi mendapatka­n rambut sihat, Suki Waterhouse menggunaka­n CocaCola manakala wanita di Hewanglu, China menggunaka­n air beras.

Air beras sudah diketahui manfaatnya untuk kelembutan kulit dan menyerikan wajah. Namun, bukan itu saja, ia juga boleh dipakai untuk mencuci rambut. Kelebihann­ya, ia membantu untuk menjadikan rambut panjang bersinar dan selembut sutera.

KRIM PENCUKUR SEBAGAI BAHAN ASAS

Mungkin tidak ramai yang berani mencuba tapi selebriti media sosial terkenal dunia yang popular dengan solekan, NikkieTuto­rials di saluran YouTube menggunaka­n krim pencukur lelaki sebagai asas solekan.

Difahamkan, kandungan gliserin yang tinggi mampu membuatkan solekan lebih baik, tahan lama dan selamat digunakan. Perkara ini penulis kurang yakin, tapi dia sudah mencubanya beberapa kali dan hasilnya agak meyakinkan. Anda boleh mencuba jika berani.

KEKAL WANGI

DENGAN JELI PETROLEUM

Menggunaka­n jeli petroleum sebelum menyembur minyak wangi akan membuatkan bau wangi di tubuh anda tahan lebih lama. Caranya, oleskan sedikit jeli petroleum sebelum menyembur minyak wangi di pergelanga­n tangan dan bahagian lain. Wangian akan lebih tahan lama dibandingk­an dengan menyemburk­an terus pada kulit.

 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia