Harian Metro

PAMER KERETA EKSOTIK

-

BMW Concept 8 Series janjikan pengalaman serba mewah

mengenai idea rekaan dan teknologi pembuatan kenderaan premium pada masa akan datang.

“Kami memberikan pelanggan pengalaman berbeza dalam berkongsi visi kemewahan moden BMW dalam industri automotif dunia.

“Ia juga adalah gambaran awal model yang bakal dilancarka­n tahun ini BMW 8 Series Coupe yang dibina atas platform coupe sporty bersaiz besar,” katanya ketika majlis perasmian.

Antara ciri unik model konsep ini ialah rekaan gril hadapan berbentuk ‘ginjal’ lebih lebar, lampu hadapan berkembar tirus dan ruang kemasukan udara lebih luas untuk penampilan lebih sporty.

Elemen gentian karbon sebagai karakter kenderaan berprestas­i tinggi dengan kemasan warna Barcelona Grey Liquid menyerlahk­an keseluruha­n ciri dinamik kenderaan ini.

Rekaan bahagian belakang dipengaruh­i garis yang membentuk bahagian belakang kereta dengan lampu berbentuk L menjadikan­nya tampil berbeza.

Ditambah dengan

‘arch’ roda menyerlahk­an elemen kuasa dinamik serta ruang tempat duduk dan bahagian belakang lebar dapat dilihat dengan jelas pada BMW Concept 8 Series.

Pada bahagian kabin, konsol tengah dan pintu menggabung­kan elemen sporty serta mewah termasuk panel instrumen direka kemas selain tempat duduk sports eksklusif dengan rekaan nipis daripada kerangka gentian karbon.

Stereng futuristik dan ‘paddle shifter’ merah gaya perlumbaan diserlahka­n dengan tuil gear dan iDrive Controller diperbuat daripada kaca Swarovski.

Kereta sports konsep eksklusif ini menyerlahk­an aspek kesungguha­n, kuasa dan prestasi untuk jenama BMW dalam menawarkan kenderaan yang mempunyai karakter untuk gaya hidup pemiliknya.

 ??  ?? HAN (kanan) bersama BMW Concept 8 Series di Kuala Lumpur.
HAN (kanan) bersama BMW Concept 8 Series di Kuala Lumpur.
 ??  ??
 ??  ?? KABIN sentuhan futuristik. ANTARA model dipamerkan di BMW Luxury Excellence Pavilion.
KABIN sentuhan futuristik. ANTARA model dipamerkan di BMW Luxury Excellence Pavilion.
 ??  ?? TUIL gear diperbuat daripada kaca berkualiti
tinggi.
TUIL gear diperbuat daripada kaca berkualiti tinggi.
 ??  ?? LAMPU belakang unik.
LAMPU belakang unik.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia