Harian Metro

ERA PALING DIGILAI

-

Berbeza enjin dan kategori tetapi

berkongsi minat sama

sentiasa merekodkan jualan tertinggi setiap tahun.

Model ini didatangka­n bersama enjin 134cc dengan kuasa maksimum 8.93kW dan tork 11.79Nm.

Selain enjin yang lebih besar, sistem penyejuk cecair membolehka­n jentera ini sesuai digunakan untuk perjalanan jauh atau mengharung­i kesesakan jalan raya.

Pelancaran jentera ini mencetuska­n satu fenomena baru dalam dunia kapcai apabila menjadi buruan penunggang sebagai motosikal pertama mereka.

Hadir dengan pelbagai ciri unik dan reka bentuk sporty, tidak hairan model ini mencatatka­n satu lagi angka jualan yang membanggak­an.

Model ini dijana enjin empat lejang sejukan cecair SOHC menawarkan kuasa maksimum 11.3kW dan tork 13.8Nm. Vietnam pada 2016 sebelum ke Indonesia nama Supra GTR manakala di negara ini, model berkenaan dikenali sebagai RS150R.

Dibekalkan dengan enjin 150cc DOHC dengan 15.4hp dan tork maksimum 13.5Nm, RS150R adalah jentera terbaik untuk kegunaan harian.

Dengan padanan grafik seakan-akan jentera pasukan MotoGP, moped ini sentiasa mendapat perhatian belia untuk memilikiny­a.

Terkenal dengan ketahanan enjin dan penjimatan bahan api, ternyata EX-5 sukar ditewaskan pesaing lain.

Walaupun bentuknya dianggap ketinggala­n zaman, namun dengan kelebihan yang ada,

‘bentuk petak’ bukan satu halangan untuk memilikiny­a.

Model kesinambun­gan daripada siri Honda Cup 70 ini sudah bertapak di negara ini sejak 1987 manakala angka jualan keseluruha­n sudah melebihi sejuta unit.

 ??  ?? YAMAHA Y15ZR cetus revolusi.
YAMAHA Y15ZR cetus revolusi.
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia