Harian Metro

UMWT terima dua varian Toyota Hilux versi mewah

-

UMW Toyota Motor

Sdn Bhd (UMWT) mengumumka­n model Toyota Hilux menerima dua varian terbaru dalam versi iaitu 2.8 liter automatik (AT) dan 2.4 liter AT.

Menurut syarikat itu, Hilux (L merujuk kepada dibangunka­n sebagai maklum balas daripada pelanggan yang inginkan trak pikap premium dan lebih gagah.

Perbezaan versi daripada varian Hilux lain adalah penampilan bahagian depannya yang lebih lebar dan agresif disumbangk­an oleh rekaan hexagonal pada gril yang dikeliling­i kemasan krom.

“Varian baru ini menampilka­n penggunaan enjin 2.8 liter dan 2.4 liter empat silinder turbo sedia ada pada Hilux yang menawarkan

lebih tinggi serta dipadakan dengan transmisi automotik enam kelajuan.

L-Edition L-Edition

Luxury)

outout

L-Edition

“Sebagai permulaan, varian 2.4 liter AT dijual pada harga RM119,300 sementara varian 2.8 liter AT pula berharga RM133,900 (harga termasuk GST, tanpa insuran, cukai jalan dan nombor pendaftara­n),” katanya dalam kenyataan di sini, semalam.

Dalam masa sama, UMWT mengumumka­n Toyota Sienta kini didatangka­n dengan aksesori dipertingk­atkan dan beberapa ciri tambahan baru di mana pada kali ini ia hanya ditawarkan dalam varian 1.5V tanpa sebarang perubahan harga.

Kenderaan pelbagai guna (MPV) kompak itu kini dilengkapi dengan sistem DVD-AVX 6.9-inci yang dinaik taraf, lengkap dengan ciri Bluetooth, HDMI, input kad SD serta kamera undur.

 ??  ?? TOYOTA Hilux terima dua varian terbaru versi L-Edition.
TOYOTA Hilux terima dua varian terbaru versi L-Edition.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia