Harian Metro

Keberkatan akhirat turut ditekankan

-

“Saya memiliki empat cahaya mata yang sedang belajar di pelbagai peringkat termasuk matrikulas­i hingga ke tadika. Tidak dinafikan jadual harian mereka turut diselitkan dengan kelas tambahan berbayar antaranya tuisyen, kelas hafazan serta memanah.

“Saya dan suami memutuskan menghantar anak mengikuti kelas tambahan dan kemahiran ini bertujuan memastikan prestasi pendidikan dan kokurikulu­m mereka seiring.

“Menerusi kelas tambahan juga, anak dapat memperbaik­i subjek yang mungkin ketinggala­n di sekolah. Selain mendapat ilmu

Pemilihan kelas kemahiran, aktiviti berdasarka­n minat boleh beri manfaat

kepada anak

melalui teknik pengajaran lebih efektif, kemahiran berfikir juga boleh diasah.

“Memahami tugasan berat ditanggung guru di sekolah, saya melihat tumpuan pengajar di kelas tuisyen lebih fokus terhadap prestasi anak,” katanya.

Menyentuh perihal kelas hafazan Mufaizah berkata, dalam mengejar kejayaan dunia, keberkatan akhirat turut ditekankan sepanjang proses pembesaran anak.

Mengajar sendiri anaknya mengaji alQuran, wanita ini mengakui kelas al-Quran dan hafazan bertujuan membiasaka­n mereka dalam bidang hafazan.

Katanya, anak lebih

Walaupun kadangkala penat kerana terpaksa menghantar anak ke kelas di lokasi berbeza, pengorbana­n itu seolah-olah berbayar apabila menyaksika­n potensi ditunjukka­n mereka

 ??  ?? MUFAIZAH miliki anak pelbagai peringkat usia.
MUFAIZAH miliki anak pelbagai peringkat usia.
 ??  ?? HAPSAH ingin meluaskan jaringan sosial anaknya.
HAPSAH ingin meluaskan jaringan sosial anaknya.
 ??  ?? HILMI pilih kelas muzik yang diminati.
HILMI pilih kelas muzik yang diminati.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia