Harian Metro

Peluang sambung belajar

-

 Yayasan Jeffrey Cheah buka permohonan Biasiswa JCF-Kumpulan Sunway

perniagaan, pengurusan dan sains kesihatan.

Pemohon dinilai berdasarka­n merit akademik dan keperluan kewangan. Pemohon yang disenarai pendek akan dihubungi untuk menjalani temu duga terlebih dulu.

Tahun lalu, JCF menganuger­ahkan biasiswa berjumlah RM60 juta kepada pelajar yang layak menjadikan jumlah berkenaan pencapaian tahunan tertinggi dalam sejarah JCF.

Sejak penubuhann­ya, JCF memberi manfaat kepada ribuan pelajar menerusi program biasiswa bernilai RM330 juta.

Penerima biasiswa JCF-Kumpulan Sunway antara diterima masuk ke universiti berprestij termasuk University of Cambridge, University of Oxford

Sunway University dan Monash University Malaysia.

JCF kini memiliki dan menguruska­n 16 institusi pendidikan Sunway Education Group yang merangkumi Sunway University, Sunway College, Monash University Malaysia, Sekolah Antarabang­sa Sunway dan Sekolah Perubatan dan Sains Kesihatan Jeffrey Cheah.

JCF juga komited memajukan piawaian akademik di Malaysia melalui perkongsia­n kerjasama dengan universiti terkemuka.

Menerusi JCF, bajet lebihan atau seimbang dijana semula ke institusi untuk pengembang­an fakulti. Kemudahan disalurkan sebagai biasiswa serta geran penyelidik­an bagi memastikan program pendidikan dan pembanguna­n yang berkualiti dapat dikekalkan.

 ??  ?? BIASISWA JCF-Kumpulan Sunway membolehka­n pelajar menyambung pengajian di universiti terbaik di dalam mahupun luar negara.
BIASISWA JCF-Kumpulan Sunway membolehka­n pelajar menyambung pengajian di universiti terbaik di dalam mahupun luar negara.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia