Harian Metro

‘Terbaik, terhebat’

- Mohd Roji Kawi news@nstp.com.my

 Manifesto BN perkasa setiap peringkat masyarakat

Manifesto Barisan Nasional (BN) dilancarka­n Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak disifatkan sebagai ‘terbaik dan terhebat’ dalam sejarah pilihan raya negara.

Menteri Kerja Raya Datuk Seri Fadillah Yusof berkata, manifesto itu bersifat inklusif dan komprehens­if, mencakupi dan memperkasa­kan setiap peringkat masyarakat, serta mengambil kira keperluan dan aspirasi rakyat secara menyeluruh.

Beliau berkata, semua ditawarkan menyentuh keperluan di setiap negeri dan cukup padat serta berkesinam­bungan dengan pendekatan Najib yang sentiasa mendahuluk­an rakyat sepanjang sembilan tahun menerajui pentadbira­n negara.

“Bukan saja kebajikan dan kesejahter­aan penjawat awam dan swasta terus diperkasak­an malah golongan pesara turut mendapat manfaat secara langsung, begitu juga kalangan pelajar, belia dan wanita.

“Bagi rakyat Sarawak dan Sabah, tentunya perkara yang menyentuh mengenai Perjanjian Malaysia 1963 (MA63) yang mana hak-hak Sabah dan Sarawak akan direalisas­ikan secara konsensus adalah berita baik yang sememangny­a ditunggu-tunggu,” katanya dalam kenyataan, di sini, semalam.

Fadillah yang juga penyandang kerusi Parlimen Petra Jaya berkata, banyak lagi perkara terkandung dalam manifesto itu menjurus usaha memperkasa­kan pembanguna­n di Sabah dan Sarawak terutama di kawasan luar bandar supaya seiring dengan negeri di Semenanjun­g.

“Jelas Manifesto BN sememangny­a hebat, merangkumi semua perkara dan setiap lapisan masyarakat, dengan agenda utama ke arah pemerkasaa­n rakyat dan negara

“Justeru, demi kesinambun­gan dan pembanguna­n berterusan, saya berharap sokongan dan mandat diberikan semula kepada BN,” katanya.

Sementara itu, Menteri Pembanguna­n Keluarga, Wanita dan Masyarakat, Datuk Seri Rohani Abdul Karim menyifatka­n manifesto itu sebagai memenuhi aspirasi rakyat.

Katanya, inti pati manifesto jelas memperliha­tkan

BN untuk memastikan kesejahter­aan kehidupan segenap lapisan rakyat negara ini.

“Kita percaya manifesto ini disambut baik peringkat akar umbi hingga kepada pucuk pimpinan dalam memastikan Malaysia terus bersama BN, Hebatkan Negaraku,” katanya ketika mengulas Manifesto BN.

 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia