Harian Metro

Jokowi jelajah kampung tunggang motosikal chopper

-

Sukabumi (Indonesia): Jelajah bermotosik­al Presiden Indonesia, Joko Widodo (Jokowi), yang menunggang motosikal chopper menarik perhatian ribuan penduduk yang berkumpula­n di sepanjang jalan di Sukabumi, Jawa Barat.

Puluhan penunggang motosikal mengiringi Jokowi yang menunggang motosikal Royal Enfield Bullet 350cc berwarna emas miliknya yang dibeli dengan harga Rp140 juta (RM41,400).

Jokowi mencuri perhatian dengan pakaiannya iaitu berjaket denim serta memakai but, seperti penunggang motosikal berkuasa tinggi, bukannya seperti presiden.

Media Indonesia melaporkan, dia melakukan jelajah masuk kampung dengan bermotosik­al ke Sukabumi untuk menghadiri dua program di Desa Pasir Suren dan Desa Citarik.

Jawa Pos melaporkan, kedua-dua program itu anjuran Kementeria­n Pekerjaan Umum dan Perumahan Rakyat (PUPR) dan Kementeria­n Desa, Pembanguna­n Daerah Tertinggal dan Transmigra­si.

Jokowi turut menyertai sesi dialog dengan urus setia program yang juga penduduk tempatan.

“Saya melalui perjalanan kira-kira 30 kilometer (km) ke Pantai Pelabuhan Ratu dan tempatnya amat cantik. Keadaan jalannya juga berliku, pada masa sama dapat mengenali Pelabuhan Ratu,” katanya.

Jokowi turut disertai Menteri PUPR Basuki Hadimuljon­o, Menteri Perhubunga­n Budi Karya Sumadi dan Ketua Staf Presiden Moeldoko yang turut menunggang motosikal. - Agensi

 ??  ?? JOKOWI menunggang motosikal Royal Enfield Bullet 350cc berwarna emas miliknya ketika lawatan di Sukabumi, Jawa Barat. - Agensi
JOKOWI menunggang motosikal Royal Enfield Bullet 350cc berwarna emas miliknya ketika lawatan di Sukabumi, Jawa Barat. - Agensi

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia