Harian Metro

Limpahan pembanguna­n di pekan koboi

-

berkesan dengan kemudahan lebuh raya yang ada.

“Selain itu, ia juga diharap dapat memantapka­n lagi aktiviti ekonomi setempat khususnya perusahaan kecil dan sederhana (PKS) antaranya kilang kopi Che

Nah yang cukup sinonim di Perak yang terletak di Chenderong Balai dan industri kraf tempatan,” katanya.

Mengulas lanjut, Zainol Fadzi berkata, pembinaan secara serentak WCE bermakna semua pakej dibina sekali tanpa perlu menunggu pakej awal siap terlebih dulu membabitka­n pembinaan di Selangor mahupun Perak.

“Ketika ini prestasi kemajuan fizikal keseluruha­n bagi pakej di Perak ialah sekitar 56.07 peratus berbanding 73.53 peratus jika mengikut jadual,” katanya sambil menambah kelewatan berpunca isu teknikal dan kerja pembinaan struktur seperti jambatan yang membabitka­n proses

dan

Sementara itu, penjawat awam dari Bagan Datuk, Badrul Amin Mohamad Marzuki, 20, berkata, WCE satu rahmat khususnya di Bagan Datuk.

“Laluan ini memudahkan pengguna jalan raya yang mahu berulang-alik dari Bagan Datuk ke Kuala Lumpur termasuk menyingkat­kan masa perjalanan.

“Bagan Datuk juga akan dapat limpahan ekonomi, jika dulu hanya pekan koboi, sekarang ia semakin membangun dan dikenali,” katanya.

Peniaga, S Appalasamy, 58, berkata WCE bukan hanya memanfaatk­an penduduk kawasan Hilir Perak dan Bagan Datuk malah kawasan lain termasuk Seri Iskandar dan Taiping.

 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia