Harian Metro

Barca menang bergaya

- AFP

 Messi, Suarez bantu pasukan juarai Piala Raja Sepanyol

Lionel Messi dan Luis Suarez membantu kemenangan 5-0 Barcelona ke atas Sevilla pada final Piala Raja Sepanyol awal pagi semalam.

Messi menjaringk­an satu gol manakala Suarez dua gol sebelum rehat di Wanda Metropolit­ano, dengan Andres Iniesta dan Philippe Coutinho turut menambah derita Sevilla.

Persembaha­n menakjubka­n Barca membolehka­n mereka merangkul kejuaraan ke-30 dalam pertanding­an itu dan yang keempat berturut-turut selepas mara ke final sepanjang lima tahun lalu.

Namun kemuncak keraian skuad kendalian Ernesto Valverde itu hanya akan ditentukan hujung minggu ini dengan kemenangan ke atas Deportivo La Coruna akan mengesahka­n Barca sebagai juara La Liga Sepanyol, sekali gus merangkul kejuaraan berganda tahun ini.

Bagaimanap­un kehebatan dalam saingan domestik musim ini tidak dapat memadam kekecewaan Barca yang tersingkir daripada saingan Liga Juara-Juara di tangan AS Roma.

“Memenangi pertanding­an

ini tidak dapat menyembuny­ikan kekecewaan di Rome,” kata Suarez selepas perlawanan. “Bagaimanap­un, pada awal musim sesiapa saja akan memburu kejuaraan berganda.”

Messi sekali lagi mempamerka­n aksi hebatnya di tengah padang tetapi dia tidak keseoranga­n.

Suarez meledak gol ke-31 dan 32 dirinya musim ini Sebelum itu Roma mudah mengatasi SPAL, tiga hari sebelum pertembung­an separuh akhir pertama Liga Juara-Juara dengan Liverpool di manakala Iniesta, yang bermain pada final terakhir bersama Barca sebelum berpindah ke China, membuktika­n dia masih berbisa pada usia 33 tahun.

Kemenangan

Barca

dilengkapk­an Anfield.

Fiorentina tewas 0-1 di Sassuolo untuk kekal tiga mata di belakang AC Milan dan kelayakan ke Liga Europa. - AFP dengan jaringan penalti Coutinho pada minit ke-69.

 ??  ?? KAPTEN Barcelona, Andres Iniesta (tengah) menjulang trofi Piala Raja Sepanyol awal pagi semalam.
KAPTEN Barcelona, Andres Iniesta (tengah) menjulang trofi Piala Raja Sepanyol awal pagi semalam.
 ??  ?? PEMAIN Roma, Patrick Schick (depan) meraikan kejayaan menjaringk­an gol bersama rakan sepasukan.
PEMAIN Roma, Patrick Schick (depan) meraikan kejayaan menjaringk­an gol bersama rakan sepasukan.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia