Harian Metro

Pengurusan tak patut berpeluk tubuh

- Syafiq Aznan syafiq.aznan@nstp.com.my

Kuala Lumpur: Pengurusan Kuantan FA seharusnya berusaha mengemukak­an rayuan dengan menyatakan alasan lebih kukuh kepada Liga Bolasepak Malaysia (MFL) supaya memberi peluang kepada pasukan itu, sekali gus mengelak daripada berkubur begitu saja.

Saranan itu dilontarka­n bekas pengendali skuad The Seagulls, Zulhamizan Zakaria yang mengakui sedih dengan situasi menimpa pasukan yang pernah dibimbingn­ya itu dan bersimpati memandangk­an pasukan itu memiliki potensi besar.

Katanya, pengurusan perlu bersemuka sekali lagi dengan badan pengendali liga itu dan mengemukak­an penyata kewangan terkini supaya pasukan dapat terus beraksi sekurang-kurangnya hingga hujung musim ini.

“Sebagai bekas jurulatih yang pernah mengendali­kan pasukan, sudah tentu saya bersimpati dengan nasib pasukan dan juga pemain walaupun saya sendiri pernah berdepan tunggakan yang lebih teruk.

“Bagaimanap­un, saya berpendapa­t sayang jika kelab yang memiliki potensi sebegitu tidak lagi bersaing dalam kancah Liga Perdana. Ia juga sudah sekian lama menjadi medan untuk pemain muda memperagak­an bakat masing-masing.

“Mungkin Kuantan FA seharusnya diberi peluang kedua namun pengurusan juga perlu mengambil langkah sebaik mungkin untuk mengukuhka­n kembali kedudukan kewangan mereka dan mengelak masalah sama daripada berulang.

“Kalau disingkirk­an begini, ia membawa kesan kepada pemain juga. Jika pemain yang sudah mendapatka­n pasukan, tidak mengapalah, namun apa nasib mereka yang tidak berjaya mencari pasukan baru?” katanya semalam.

Terdahulu, gara-gara tidak turun beraksi menentang PDRM dalam aksi Liga Perdana di Stadium Shah Alam 15 April lalu, Kuantan FA terpaksa menerima padah apabila digugurkan penyertaan dalam Liga Malaysia 2018 berkuat kuasa kelmarin.

gaji

 ??  ?? ZULHAMIZAN terkilan Kuantan FA disingkirk­an dari saingan Liga Perdana.
ZULHAMIZAN terkilan Kuantan FA disingkirk­an dari saingan Liga Perdana.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia