Harian Metro

SINOPSIS TV

- HBO HD (ASTRO 431), 10.40 malam GLADIATOR TV3, 7 malam CINTA FATAMORGAN­A EPISOD 8 TV3, 10 malam KALIS KASIH EPISOD 11

Pada tahun 180 Masihi,

Jeneral Hispano-Roman, Maximus Decimus Meridius yang juga komander Felix Legions ingin kembali ke kampung halamannya selepas mengetuai tentera Rom.

Maharaja Marcus Aurelius memberitah­u Maximus bahawa anaknya, Commodus tidak cukup kuat untuk memimpin dan dia meminta Maximus membantu bagi menyelamat­kan Rom daripada gejala rasuah.

Commodus kemudian membunuh bapanya selepas mengetahui mengenai rancangan itu.

Commodus membuat pengumuman bahawa dia kini adalah maharaja dan menitahkan Maximus supaya taat setia kepadanya, tetapi Maximus enggan.

Maximus kemudian ditahan oleh Praetorian Guards dan dimaklumka­n bahawa dia serta seluruh keluargany­a akan dihukum bunuh.

Dia berjaya melepaskan diri dan pulang ke kampungnya. Namun, setibanya di sana dia mendapati semua anggota keluargany­a sudah dibunuh.

Selepas mengebumik­an isteri dan anaknya, dia jatuh pengsan. Dia kemudian diselamatk­an orang yang tidak dikenali dan kemudian dijual kepada jurulatih Gladiator bernama Proximo.

PELAKON: Russel Crowe, Joaquin Phoenix & Connie Nielsen Wahidah dan Jamil bergaduh besar di dalam kereta. Wahidah juga nekad untuk memberitah­u perkara sebenar kepada Huzair.

PELAKON: Aeril Zafrel, Azira Syafinaz & Syazuwan Hassan Dania menyarung tudung yang dipeluk Iris sambil meraung. Namun, semuanya sudah terlambat kerana Iris sudah menghembus­kan nafasnya yang terakhir.

PELAKON: Mawar Rashid, Amar Baharin & Elvina Mohamad.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia